خوزستان/

بارش باران سبب افزایش نیزارها در آبادان می‌شود

مشاور بهداشتی و زیست محیطی شهردار آبادان گفت: بارش باران در فصول مختلف سبب افزایش نیزارها در منطقه می‌شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ مهرداد حلوایی اظهار کرد: ریشه‌های نی که به عنوان ریزم شناخته می‌شود به صورت نواری حرکت کرده و بعد از گذشت زمانی سبب افزایش نیزارهای جدید در برکه‌ها و آبگیرها می‌شوند.

وی افزود: با شروع فصل بارندگی و با کوچک‌ترین تجمع آب در حوضچه‌های فصلی و آبگیرها این ریزم‌ها حرکت کرده و نیزارهای جدیدی را به وجود می‌آورند.

مشاور عالی بهداشتی و زیست محیطی شهردار آبادان ادامه داد: از جمله روش‌های نی‌زدایی در شهرستان آبادان استفاده از روش‌های فیزیکی یا نی‌بری با دستگاه‌های ماشینی و سرزنی نیزارها در آبگیرها و مناطق مختلف است.

وی در همین خصوص بیان کرد: در این روش بعد از سرزنی نی‌ها با استفاده از روغن‌های مخصوص گیاهی که با محیط زیست سازگاری دارند عمل روغن ریزی انجام می‌شود.

حلوایی ادامه داد: در این عمل روغن‌ها به خورد ریشه گیاه رفته و سبب تخریب نیزارها می‌شود اما آنچه در این میان رویش نیزارهای جدید را تقویت می‌کند به وجود آمدن آبگیرها و برکه‌های فصلی است.

وی اضافه کرد: ممکن است در چهار میلیمتری مکانی که در حال نی‌زدایی بوده ریزم جدیدی رشد کرده که از دید انسان پنهان شده و آبگیرهای جدید آن را تقویت کند.

مشاور عالی بهداشتی و زیست محیطی شهردار آبادان با اشاره به این اتفاق گفت: شهرداری با نخاله ریزی سعی در هم سطح کردن مکان‌های مختلف برای جلوگیری از ایجاد آبگیرها و برکه‌های جدید دارد.


مشاور عالی بهداشتی و زیست محیطی شهردار آبادان در پایان گفت: هم اکنون شهرداری شهرستان آبادان مناطق شهری را برای نی‌زدایی به سه ناحیه تقسیم کرده و با استفاده از سرزنی و روغن ریزی تا کنون دو ناحیه را در عملیات نی‌زدایی شهرداری جای داده است./ع
برچسب ها: بارش ، افزایش ، نیزار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.