وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه می‌گوید که از نظر وی اگر آمریکا تحریم‌های خود علیه ایران را گسترده‌تر کند مشکلی برای ترکیه و از جمله تجارت گاز دربرابر طلا وجود نخواهد آمد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ‌به نقل از رويترز ؛ تانیر ییلدیز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه روز پنجشنبه، عنوان کرد  که از نگاه وی، هیچ اختلافی میان آنکارا و واشنگتن بر سر معاملات گازی، نفتی و معدنی ترکیه با ایران وجود ندارد. وی گفته است که ترکیه با واشنگتن در حال مذاکره است.
آمار تجاری رسمی ترکیه نشان می‌دهد که در ماه اوت حدود ۲ میلیارد دلار طلا از این کشور با مقصد نهایی ایران به دوبی صادر شده است. رویترز می‌نویسد که طلای ترکیه به ایران کمک می‌کند که تحریم‌های مالی و بانکی غرب را خنثی کند.
هم‌اکنون ۹۰ درصد از گاز صادراتی ایران بر اساس قرارداد ۲۵ ساله به ترکیه تحویل داده می‌شود که این رقم حدود ۱۰ میلیارد متر مکعب در سال است.
ایران بعد از روسیه دومین تامین‌کننده عمده گاز ترکیه است. ایران همچنین سال گذشته روزانه ۱۸۰ هزار بشکه نفت به ترکیه می‌فروخت که تامین کننده ۵۲ درصد از نفت وارداتی این کشور بود، اما ترکیه برای معافیت از تحریم‌های آمریکا، گفته است که واردات نفت از ایران را طی سال جاری ۲۰ درصد کاهش خواهد داد.
برچسب ها: بین الملل ، ترکیه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار