كنعاني‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضويت فلسطين در سازمان ملل شکستي بزرگ براي آمريکا و رژيم صهيونيستي است

يك كارشناس سياست خارجي گفت:‌ پيروزي مقاومت در جنگ‌هاي 22 و 33 روزه؛ به ويژه جنگ 8 روزه غزه، به جامعه جهاني ثابت كرد كه مردم فلسطين از توانمندي بالايي برخوردار هستند و رژيم صهيونيستي نمي‌تواند آن‌ها را نابود كند.

حسين كنعاني‌مقدم در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به عضويت نظارتي فلسطين در سازمان ملل اظهار داشت: علي‌رغم مخالفت‌هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي، فلسطين توانست با  138 رأي موافق به عنوان عضو ناظر در سازمان ملل پذيرفته شود كه اين امر شكستي بزرگ براي آمريكا و رژيم صهيونيستي است.

وي افزود: فلسطيني‌ها با عضويت در سازمان ملل مي‌توانند با كشورهاي مختلفي رايزني كنند و با استفاده از قطعنامه‌هاي موجود، جلوي تجاورزگري رژيم صهيونيستي را گرفته و آن را وادار به پذيرش حاكميت فلسطين كنند.

اين كارشناس سياست خارجي ادامه داد: برخي از صاحبنظران، نگران اين هستند كه پذيرش عضويت فلسطين ممكن است با به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي همراه باشد در حالي كه اين خواسته ملت فلسطين نبوده و اين رژيم بايد همه سرزمين‌هايي را كه اشغال كرده است را ترك كند.

وي افزود: رژيم صهيونيستي با بمباران غزه و ايجاد سرزمين سوخته در تلاش بود تا جبهه مقاومت را تضعيف كرده و از شناسايي فلسطين در سازمان ملل جلوگيري كند اما شكست اين رژيم در جنگ 8 روزه غزه، اهداف شوم صهيونيست‌ها را به بن‌بست کشاند.

 كنعاني‌مقدم در پايان با اشاره به موفقيت فلسطين در سازمان ملل، تصريح كرد:‌ پيروزي مقاومت در جنگ‌هاي 22 و 33 روزه؛ به ويژه جنگ 8 روزه غزه، به جامعه جهاني ثابت كرد كه مردم فلسطين از توانمندي بالايي برخوردار هستند و رژيم صهيونيستي نمي‌تواند آن‌ها را نابود كند.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار