قزوين/

سفارت افغانستان بیشترین مراجعه‌کننده را در تهران دارد

سفیر کبیر و نماینده فوق‌العاده جمهوری اسلامی افغانستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: سفارت افغانستان بیشترین مراجعه‌کننده را در بین سفارتخانه‌ها در تهران دارد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  نصیر احمدنور در نشست با دانشجویان افغانستانی در این دانشگاه که در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی برگزار شد، اظهار کرد: امروز در کشور جمهوری اسلامی ایران حضور یافتیم، کشوری که دوست، برادر، همسایه، هم‌دین، هم‌فرهنگ و هم‌سرنوشت با جمهوری اسلامی افغانستان است.

وی اضافه کرد: باید از مسئولان جمهوری اسلامی ایران به ویژه مقام معظم رهبری از صمیم قلب تشکر کنیم که بیش از سه دهه در مصیبت‌ها همراه ملت افغانستان بودند و از مهاجران این کشور پذیرایی کردند.

احمدنور اضافه کرد: سپاسگزاری دیگری که باید از مسئولان کشور ایران داشته باشیم، برای فراهم کردن فرصت تحصیل برای دانشجویان افغانستانی است، به طوری که درب دانشگاه‌های خود را به روی دانشجویان افغانستانی باز گذاشتند.

نماینده فوق‌العاده جمهوری اسلامی افغانستان در ایران عنوان کرد: امروز قشر قابل ملاحظه تحصیل‌کرده در افغانستان در ایران تحصیل کرده‌اند که این امر به همدلی و تحکیم هرچه بیشتر پیوندها میان دو کشور کمک می‌کند و در تحکیم روابط و انتقال دوستی و برادری به نسل‌های آینده نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به مشکلات دانشجویان افغانستانی عنوان کرد: برای حضور در جمهوری اسلامی ایران، یک ماه مسائل مربوط به اوضاع مهاجران و هموطنان در ایران را بررسی کردم و یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در حوزه دانشجویان افغانستانی وجود داشت، نداشتن گذرنامه بود.

نماینده فوق‌العاده جمهوری اسلامی افغانستان در جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: با توجه به این امر، درصدد برآمدیم تا این مشکل را رفع کنیم تا هر شهروند افغانی که می‌خواهد گذرنامه داشته باشد با موانعی روبه‌رو نباشد که اقداماتی در این خصوص صورت گرفته است.

احمدنور با اشاره به حمایت سفارت افغانستان از مردم این کشور متذکر شد: سفارت، خانه مشترک هر تبعه افغانستانی است، سفارت، محکمه و دفتر حزب و یا جریانی نیست بلکه وظیفه رسیدگی به امور همه شهروندان را بدون تبعیض دارد.

این مسئول اذعان داشت: البته توفیق در ارائه خدمت به شهروندان افغانستانی نیازمند همکاری همه مراجعان است، سفارت، ارگان دولتی است و محدودیت‌هایی به لحاظ امکانات و غیره دارد و هیچ سفارتخانه‌ای در تهران مانند سفارت افغانستان شلوغ نیست./ج1

برچسب ها: قزوین ، سفیر ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.