وزراي امور خارجه تركيه و كشورهاي عربي ديروز پس از پذيرش فلسطين به عنوان كشور ناظر غير عضو در سازمان ملل متحد، برنامه هاي شهرك سازي صهيونيست ها به منظور ساخت 3000 شهرك صهيونيست نشين در اراضي اشغالي شرق بيت المقدس را محكوم كردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، وزراي امور خارجه اين كشورهاي در بيانيه اي مشترك در فاصله برگزاري نشست همكاري تركي – عربي در استانبول افزودند:"تصميم رژيم صهيونيستي مبني بر ساخت 3000 واحد مسكوني صهيونيست نشين در شرق بيت المقدس و كرانه باختري را محكوم مي كنيم."  
آنان در اين بيانيه از جامعه بين الملل خواسته اند تا فورا رژيم صهيونيستي را از اجراي تصميمات "غير قانوني و مغاير با قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل و حقوق بين الملل" خود باز دارند.
رژيم صهيونيستي اين تصميم را يك روز پس از پذيرش فلسطين بعنوان ناظر غير عضو در سازمان ملل اتخاذ كرده است.
محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطيني اين رويداد را آخرين فرصت براي راه حل تشكيل دو كشور دانسته است. رژيم صهيونيستي و آمريكا هر دو به اين تصميم مجمع عمومي راي منفي دادند.  
پيش از اين وزير امور خارجه ترکيه نيز اين رويداد مهم براي فلسطين را به فلسطينيان تبريك گفته بود و از جامعه بين الملل خواسته بود تا از اقدامات رژيم صهيونيستي كه روند صلح در خاورميانه را نابود مي كند جلوگيري نمايند. وي همچنين اظهار اميدواري كرده بود كه روزي پرچم فلسطين به عنوان يك عضو دائم بر فراز سازمان ملل متحد به اهتزاز درآيد.  
اردوغان نيز در خلال اين نشست گفت:"بايد اين واقعيت را بپذيريم كه فلسطين كشوري تحت اشغال است اما رويداد اخير يك پيروزي براي فلسطينيان بود." او در جنگ اخير غزه رژيم صهيونيستي را "دولتي تروريست" خطاب كرده بود و اظهار داشته بود كه آنان در پي "پاكسازي قومي" هستند. وي خواستار تشكيل كشور فلسطيني واحد به پايتختي بيت المقدس شده بود.
برچسب ها: نشست ، ترکیه ، عرب ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار