قاضي زاده در بررسي ماده 4 اصلاح قانون انتخابات:

ماده 4 طرح اصلاح قانون انتخابات مغاير با قانون اساسي است

نماينده مشهد و کلات در رابطه با حذف ماده 4 قانون اصلاح انتخابات گفت: ما نيامديم هيئت اجرايي را بي‌نام کنيم فقط با اين کار وظايف سه گانه وزارت کشور را به شورا واگذار کرده‌ايم اين مسئله چه نظارتي و چه اجرايي مخالف قانوني اساسي است عملا باز وزير کشور همه کاره است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، سيد امير حسين قاضي‌زاده نماينده مشهد و کلات در رابطه با حذف ماده 4 قانون اصلاح انتخابات گفت: در اين ماده هيئتي طراحي شده که مسئوليت انتخاب مسئولين را که قبلا  توسط وزير کشور انتخاب مي‌شد بر عهده مي‌گيرد که در اصل اين هيئت بين وزير کشور و دادستان قرار مي‌گيرد.

وي افزود: کار چاپ تعرفه خدمات پشتيباني و تجميع آرا به عهده اين هيئت نهاده شده اما در اصل اين هيئت يا بايد کار اجرايي انجام دهد يا کار نظارتي؟ اگر کار نظارتي انجام دهد با اصل 115 مغايرت دارد بايد توجه کنيم اين مسئله به اين شکل نيست اعضاي اجرايي که در شهرستان‌ها انتخاب مي‌شوند دست در اجرا دارند.

قاضي‌زاده تصريح کرد: ما نيامديم هيئت اجرايي را بي‌نام کنيم فقط با اين کار وظايف سه گانه وزارت کشور را به شورا واگذار کرده‌ايم اين مسئله چه نظارتي و چه اجرايي مخالف قانوني اساسي است عملا باز وزير کشور همه کاره است.

نماينده مشهد و کلات در مجلس گفت: اين ماده در اجرا مشکلاتي درست مي‌کند يا وزارت کشور روابطش خوب مي‌شود يا مثل قضيه اصلاحات مشکلاتي به وجود مي‌آيد.

قاضي‌زاده در انتها خاطر نشان کرد: بايد سوال کنيم ببينيم اين رويه موجود چه مشکلي دارد در حال حاضر قانون انتخابات ما در دنيا ممتاز است و هيچ دليلي ندارد که در آن تغييراتي اعمال کنيم اين کار با اصول قانوني اساسي هم در تضاد است نمايندگان محترم لطفا به حذف اين ماده راي دهند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار