فارس/

تامين قطعات پالايشگاه گازي فراشبند فارس در داخل کشور

متخصصان داخلی تامین قطعات پالایشگاه گازی فراشبند فارس را با هدف شکست تحریم ها و استفاده از توان در داخل کشور انجام می دهند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس پالایشگاه فراشبند دومین پالایشگاه گازی فارس است و هشت درصد گاز کشور را تولید می کند.
رئیس تعمیرات منطقه عملیاتی آغار و دالان از توان بالای فنی و مهندسی و عزم و تلاش کارکنان این منطقه عملیاتی برای ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز پالایشگاه فراشنبد و تاسیسات جمع‌آوری و تفکیک آن خبر داد و گفت: با تلاش کارکنان منطقه از ابتدای امسال بیش از 500 میلیون تومان در تامین قطعات صرفه‌جویی شده است.
آقای بصیری با تاکید بر این که روند ساخت و بومی‌سازی قطعات در این منطقه به روندی عادی تبدیل شده است ، افزود: در این راستا برخی اقلام و تجهیزات اساسی مانند توربین‌ها، انواع شیرآلات و نشت‌بندها توسط کارکنان منطقه آغار و دالان ساخته شده است.
وی قطعات و تجهیزات به کاررفته در یک واحد صنعتی را یکی از شاهراه‌های اصلی برای داشتن تولید پایدار اعلام کرد و گفت :‌ قطعات نزدیک به 20 درصد نیازهای یک واحد صنعتی را تشکیل می‌دهند در حالی که بیش از 80 درصد کار در این واحدها بر عهده آن‌هاست.
بصیری افزود: بیشترین قطعات مورد نیاز در فرآیندهای عملیاتی منطقه آغار و دالان با استفاده از مهندسی معکوس توسط کارکنان این منطقه داخلی‌سازی شده است.
رئیس تعمیرات منطقه عملیاتی آغار و دالان جلوگیری از وقوع حادثه، کیفیت و رعایت زمان‌بندی را سه شرط لازم برای انجام تعمیرات اساسی یک واحد پالایشگاهی دانست.
بصیری به عمر 15 ساله پالایشگاه فراشبند اشاره کرد و گفت: این پالایشگاه هر 5 سال یکبار مورد بازبینی و تعمیر قرار می‌گیرد که خوشبختانه امسال این مهم را با تکیه بر توان کارکنان منطقه انجام دادیم.
وی یکی از اهداف انجام تعمیرات اساسی در واحدهای پالایشگاهی گاز را ، آماده‌سازی آنها برای آغاز فصل سرما عنوان کرد و افزود: برای انجام این دوره از تعمیرات اساسی پالایشگاه ، یک شرکت پیمانکار یک میلیارد و 600 میلیون ریال از ما درخواست کرده بود که با موافقت نکردن مدیریت ، این کار توسط متخصصان پالایشگاه و با هزینه‌هایی به مراتب کمتر انجام شد.
بصیری تعویض پوشش 9 هزار و 730 متر خط لوله و تعویض تعدادی از خطوط را از دیگر اقدامات منطقه عملیاتی آغار و دالان برای گذراندن فصل سرما به بهترین شکل اعلام کرد و گفت :‌گاز پالایشگاه فراشبند از منطقه عملیاتی آغار و دالان تامین می شود .
منطقه عملیاتی آغار و دالان در حاشیه جنوبی استان فارس قرار دارد و شامل 2 میدان نفتی آغار و دالان با 22 حلقه چاه تولیدی ، توان 42 میلیون متر مکعب در روز است که به وسیله هشت مرکز جمع آوری به پالایشگاه گاز فراشبند ارسال می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.