گزارش ویژه/ به زودی آنجام می شود؛

آغاز محاکمه 18 مقام امریکایی در دادگستری تهران

دادستان کل کشور ادعا نامه خود علیه مقام های امریکا را که علیه ملت ایران مرتکب اعمال تروریستی شده اند، برای رسیدگی به دادسرای عمومی تهران ارسال کرد.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ایران هسته ای- دادستان کل کشور ادعا نامه خود علیه مقام های امریکا را که علیه ملت ایران مرتکب اعمال تروریستی شده اند، برای رسیدگی به دادسرای عمومی تهران ارسال کرد.
 
یک منبع مطلع به «ایران هسته ای» گفت که این ادعانامه کامل شده و در بخش اول نام 18 مقام سیاسی، نظامی و اطلاعاتی امریکا در آن گنجانده شده است.
 
ایران حدود یک سال قبل اقدام حقوقی علیه آن دسته از مقام های کشور های غربی بویژه امریکا را که دست به جنایت علیه ملت ایران زده یا صریحا درگیر اقدامات تروریستی شده اند، در دستور کار قرار داد.
 
به همین منظور دادستانی کل کشور با تشکیل یک معاونت ویژه به تنظیم ادعانامه علیه برخی از این افراد و مستند سازی آن با اسناد موجود کرده و اکنون خبرها حکایت از آن دارد که محاکمه این افراد در محاکم عمومی تهران به زودی آغاز خواهد شد.
 
قوانین داخلی ایران به دستگاه قضایی این اجازه را می دهد که افراد دارای تابعیت غیر ایرانی را که در جایی به جز خاک ایران دست به جنایت علیه ملت ایران می زنند محاکمه کند.
 
پیش از این، ایران از دو مقام امریکایی با نام های جک کین، فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا و رائول مارک گرشت، از کارشناسان موسسه دفاع از دموکراسی نیز به دلیل اظهارات آنها در جمع تعدادی از اعضای کنگره امریکا مبنی بر لزوم طراحی برای ترور فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله سرلشکر قاسم سلیمانی، خواستار پیگرد آنها از سوی اینترل پل شده بود.
 
یک منبع آگاه به «ایران هسته ای» گفت: «اینترپل برای این دو فرد اعلان قرمز صادر کرده است».
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار