اذعان مقام ارشد دوره وزارت كالين پاول:

هدف نهايي آمريكا "ايران" است نه سوريه/نقش‌آفريني ايران در منطقه واشنگتن را به ستوه آورده است

"لارنس ويلكرسون" مشاور و رئيس ستاد "كالين پاول" وزير خارجه پيشين امريکا اظهار داشت كه سوريه هرگز از سلاحهاي شيميايي استفاده نخواهد كرد و اذعان نمود كه آمريكا به دنبال بدست آوردن بهانه اي براي مداخله نظامي در سوريه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودي، "لارنس ويلكرسون" در مصاحبه خود با خبرنگار راشا تودي اذعان نمود كه در يك دهه اخير برندگاني در جريان منازعات ايجاد شده توسط امريكا وجود نداشته اند بلكه تمامي طرف ها تنها بازنده بوده اند. وي هدف نهايي دولت آمريكا را ضربه زدن به ايران دانست.  
همزمان برخي از نمايندگان كنگره نيز "اتهام" عدم مشورت اوباما رئيس جمهوري آن كشور با نمايندگان بر سر منازعه سوريه را به وي وارد ساخته اند.  
وي در پاسخ به اين پرسش خبرنگار كه چرا اكنون از جنگ آمريكا عليه عراق گلايه مي كنيد گفت "در آن زمان ما اطلاعات درستي نداشتيم. اعلام جنگ عليه عراق كاري اشتباه بود. دستگاههاي اطلاعاتي ما در آن موضوع شكست خوردند. دستگاه هاي اطلاعاتي آمريكا در زمان جنگ عليه عراق بشدت سياسي زده شده بودند."  
وي همچنين احتمال استفاده دولت سوريه از سلاح هاي شيميايي عليه مردم آن كشور را "مضحك " خواند. او همچنين بيان احتمال حمله سوريه عليه تركيه را "احمقانه " خواند و اظهار داشت "حقيقت آنست كه آمريكا با طرح اين مسائل خود را آمده مداخله نظامي در سوريه مي كند. تركيه به موشك هاي پاتريوت و دفاع نظامي ما نيازي ندارد."  
وي تبعات مداخله نظامي آمريكا در سوريه را "فاجعه بار " تر از تجاوز آن كشور به عراق در سال 2003 دانست. وي مداخله آمريكا در امور سوريه را ابزاري براي مقابله با نقش ايران در منطقه دانست.
وي در پاسخ به پرسش خبرنگار در مورد علاقه يا عدم علاقه آمريكائي ها به جنگي ديگر اشاره كرد كه طي ديدار هاي اخير خود با نمايندگان كنگره و سناي آمريكا به اين نتيجه رسيده كه آنان مايل به جنگي ديگر نيستند و حتي از اوباما به دليل عدم مشورت وي در جنگ عليه ليبي نيز خرده گرفته اند.
 وي اذعان كرد كه هدف نهايي آمريكا "ايران" است و نه سوريه.  
وي پيش بيني كرد كه در صورت مداخله نظامي آمريكا در سوريه وضعيت بحراني در آن كشور گسترش مي يابد و به جنگي داخلي و شورشي مداوم مي انجامد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۱
ضربه زدن به ایران غیر ممکنه کور خوندین.
آخرین اخبار