رئيس ديوان عدالت اداري:

بيشترين شكايت‌ها مربوط به دستگاه‌‌هاي دولتي است

حجت الاسلام و المسلمین منتظری، بیشترین شکایات را از دستگاه‌هایی دانست که در ارتباط مستقیم با مردم بوده و بیشترین ارایه خدمات به آنان را برعهده دارند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،‌ دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان کرمان طی مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین منتظری رئیس دیوان عدالت اداری، حجت‌الاسلام توکلی رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسوولان و مدیران اجرایی و قضایی استان در شهر کرمان افتتاح شد.

در این مراسم رئیس دیوان عدالت اداری ضمن تشریح مجموعه وظایف دفاتر استانی راه اندازی این دفاتر را از تکالیف برنامه پنجم توسعه دانست و گفت: با دایر شدن این دفاتر در مراکز استان‌ها دسترسی شهروندان به دیوان عدالت اداری تسهیل شده و مراجعان می‌توانند به منظور تشکیل پرونده، ارایه دادخواست و همچنین پی‌گیری وضعیت پرونده خود به دفتر نمایندگی استان مراجعه کرده و تمامی امورات خود را به انجام برسانند.

وی افزود: از این پس دیگر نیازی به مراجعه مردم استان کرمان برای احقاق حق خود به تهران برای دسترسی به این مرجع قضایی نیست.

رئیس دیوان عدالت اداری اظهار داشت: ثبت دادخواست شاکیان دستگاه‌های اجرایی، معاضدت و ارشاد قضايی و ارائه مشاوره درباره تکمیل فرم دادخواست و تشکیل پرونده در دیوان و همچنین پیگیری احکام ابلاغی و دلایل اجرا نشدن آراء و ارائه نتیجه و گزارش به مرکز سه وظیفه تخصصی اولیه دفاتر نمایندگی در استانهاست.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری، اظهار امیدواری کرد، با تصویب قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در مجمع تشخیص مصلحت نظام، ابلاغ اوراق قضائی در دیوان عدالت اداری به صورت ابلاغ الکترونیکی از طریق ارسال ایمیل یا سامانه پیام کوتاه صورت پذیرد.

رییس دیوان عدالت اداری همچنین اضافه کرد: اگر چه با احداث دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان‌ها و آسان شدن دسترسی مردم به دیوان شاهد افزایش آمار تشکیل پرونده‌های قضایی خواهیم بود، اما در عین حال خوشحالیم که از این طریق توانسته‌ایم گامی در جهت احقاق حقوق مردم و خدمت به آنان برداشته‌ایم.

وی با اشاره به افزایش پرونده‌های ورودی دیوان طی سال‌های اخیر اظهار داشت: اگرچه همه شکایاتی که مطرح می‌شود، وارد نیست، اما متاسفانه طی سال جاری شکایت از دستگاه‌های دولتی به معنای اعم آن افزایش قابل توجهی داشته است که امیدواریم مسئولان در دستگاه‌های اجرایی به این موضوع توجه کرده و با توجه بیشتر به قانون از این پس شاهد کاهش شکایات باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری، بیشترین شکایات را از دستگاه‌هایی دانست که در ارتباط مستقیم با مردم بوده و بیشترین ارایه خدمات به آنان را برعهده دارند.

وی یکی از راه‌های کاهش شکایات از دستگاه‌های دولتی را تعامل آنان با دیوان عدالت اداری دانست و اضافه کرد: دیوان عدالت اداری همواره آماده است تا ضمن تعامل با دستگاه‌های اجرایی امکانی فراهم آید که شکایات از دستگاه‌های دولتی کاهش یابد البته این اقدام مشکلات دیوان را هم در رسیدگی به انبوه پرونده‌های قضایی وارده کم خواهد کرد.

بر اساس اين گزارش به نقل از ديوان عدالت اداري، دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در کرمان، دهمین دفتر نمایندگی دیوان در مراکز استان هاست.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار