افزايش بهاي جهاني نفت

قيمت هاي نفت در بازارهاي جهاني به رغم ابهامات فزاينده درباره بهبود اقتصادي چين و در حالي که سرمايه گذاران در انتظارند بانک مرکزي آمريکا تدابير تازه اي را براي کمک به اقتصاد اين کشور به اجرا بگذارد، افزايش يافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس ؛ قيمت نفت خام پايه آمريکا براي تحويل در ماه ژانويه بعدازظهر امروز به وقت بانکوک در معاملات الکترونيکي بازار بورس نيويورک با 23 سنت افزايش به 85 دلار و 80 سنت در هر بشکه رسيد. قيمت نفت خام پايه آمريکا روز دوشنبه با 37 سنت کاهش به 85 دلار و 56 سنت رسيده بود.قيمت نفت خام برنت درياي شمال در معاملات سلف بازار لندن با 33 سنت افزايش به 107 دلار و 66 سنت در هر بشکه رسيد.

پيش بيني مي شود بانک مرکزي آمريکا که نشست دو روزه خود را روز سه شنبه براي تعيين سياست هاي خود آغاز مي کند ،  اعلام خواهد کرد که مقدار بيشتري از اوراق قرضه دراز مدت خزانه داري را به جاي برنامه اي که اواخر امسال پايان مي يابد خريداري مي کند. 

بر اساس برنامه موسوم به «عمليات توئيست» که دوره آن اواخر امسال پايان مي يابد بانک مرکزي آمريکا اوراق قرضه کوتاه مدت خزانه داري را به فروش رسانده و از درآمد حاصل از آن براي خريد ماهانه 45 ميليارد دلار اوراق قرضه طويل المدت خزانه داري استفاده کرده است.

تحليلگران مرکز «کپيتال ايکانوميکس» در گزارشي اعلام کردند در همين حال کاهش ناگهاني صادرات چين و کند شدن روند واردات اين کشور حاکي است بهبود اقتصادي چين که دومين اقتصاد بزرگ جهان محسوب مي شود روند متزلزلي دارد.

برچسب ها: نفت ، قیمت ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار