معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی:

تصمیمی درباره نرخ ارز در بودجه گرفته نشده است

معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی گفت: درباره نرخ ارز در لایحه بودجه 92 هنوز تصمیم گیری نشده است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، حجت الاسلام والمسلمین میرتاج الدینی پس از پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: قیمت دلار معمولاً در بودجه حتی پس از تصویب دولت هم اعلام نمی شود و نرخ پیشنهادی دولت هم اعلام نمی شود البته پس از آنکه به کمیسیون تلفیق رفت ، بحث ها انجام و پیشنهادهای دولت در آن ارائه شد آن وقت نرخ دلار در بودجه اعلام می شود.
 
وی گفت: در بودجه سال آینده تأمین کالاهای اساسی همچنان با نرخ مرجع خواهد بود و در سایر موارد هم بعداً اطلاع رسانی خواهیم کرد.
میرتاج الدینی درباره ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس گفت: این برنامه را طوری به مجلس ارائه می کنیم که تا پایان امسال بررسی آن انجام شود و مجلس نیز فرصت کافی برای بررسی داشته باشد.
وی درباره تأخیر در تصویب بودجه امسال گفت: پارسال مجلس یک ماه نیز بررسی لایحه بودجه را تعطیل کرد و گرنه زمانی که ما بودجه را به مجلس بردیم نمایندگان می توانستند آن را بررسی کنند.
میرتاج الدینی افزود: در آیین نامه مجلس آمده است که دولت باید 15آذر لایحه بودجه را ارائه کند اما به نظر من این زمان نیاز به بازنگری دارد و تاکنون نیز هیچ دولتی نتوانسته در این وقت بودجه را به مجلس ببرد به ویژه که بودجه سال91 ، خرداد عملیاتی شد.

وی اضافه کرد: کارهای بودجه امسال باید تمام شود و دستگاه ها دوباره بودجه خود را به دولت بیاورند و دولت هم باید آن را تدوین کند و سپس به مجلس ببرد.

میرتاج الدینی گفت: البته هنوز برخی دستگاه ها نتوانسته اند بودجه خود را به دولت ببرند.

میرتاج الدینی درباره اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها در بودجه سال آینده گفت: قانونی که در ممانعت از اجرای این مرحله در مجلس تصویب شد برای امسال است و برای سال آینده چیزی اعلام نکردند بنابر این دولت روال عادی خود را در بودجه 92 ملاحظه می کند و این به نظر مجلس بستگی دارد که چگونه آن را در بودجه 92 تصویب کند.

وی خاطر نشان کرد: قانون هدفمندی یارانه ها بلند مدت است بنابر این هر نوع توقف در آن ، اجرای آن را در آینده با مشکلات بیشتری مواجه می کند و اهداف بلند مدت طرح محقق نمی شود به ویژه که دولت نیز جابه جا می شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار