همدان/

تشییع شهدای گمنام در همدان، تویسرکان و رزن

پیکر مطهر 6 شهید دوران 8سال دفاع مقدس فردا به استان همدان وارد می‌شود.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران همدان ؛مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: 4 تن از این شهدا گمنام و 2 نفر شناسایی شده هستند که به ترتیب شهدای گمنام در دانشگاه‌های علوم پزشکی همدان و آزاد اسلامی تویسرکان و 2 شهید با نام در گلزار شهدای همدان و رزن در مراسم باشکوهی به خاک سپرده می‌شوند.
محمدجواد زمردیان درباره اهداف و اثرات معنوی این حماسه فرهنگی تصریح کرد: عملیات تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر شهدای گمنام در نقاط مختلف کشور باعث برکات فراوانی از جمله افزایش انس و توسل مردم به شهدا و ایجاد بستری مناسب برای پاسداشت میراث عظیم دفاع مقدس و گسترش معارف شهیدان والامقام شده است.
وی یادآور شد: این شهیدان گرانقدر از یکشنبه 26 آذر با حضور در شهرستان‌های فامنین و رزن در محفل یادواره شهدای شهرستان کبودراهنگ وارد استان می‌شوند و با عبور از روستاها و بخش‌های اشاره شده مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار را به فیض روحانی و عطر وجودشان عطرآگین می‌سازند تا در بعدازظهر روز سه‌شنبه 28 آذرپس از استقبال مردم شریف همدان برای برگزاری مراسم وداع با شهیدان به حسینیه ثارا... واقع در سپاه استان منتقل تا نهایتاً روز چهارشنبه همزمان با 19 استان کشور و در سالروز شهادت سه ساله کربلا حضرت رقیه سلام ا... علیها در مراکز پیش گفته تشییع و به خاک سپرده شوند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه هم اکنون 17 درخواست دیگر از سراسر استان در نوبت تشییع و خاکسپاری شهدای گرانقدر گمنام سال‌های دفاع مقدس در این اداره کل به ثبت رسیده که طبیعتا در قالب استمرار کاوش پیکرهای مطهر شهدا اقدام لازم به عمل می‌آید،آمار شهدای تفحص شده گمنام در استان را جمعا 76 شهید برشمرد که در 22 نقطه استان آرمیده‌اند .

استان همدان دارای 359 شهید مفقودالاثر است ./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.