قم/

کتاب «پیام‌های صبحگاهی» منتشر شد

کتاب «پیام‌های صبحگاهی» به منظور غنی‌سازی برنامه‌های صبحگاهی رسانه ملی به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  کتاب «پیام‌های صبحگاهی» از بخش‌هایی مانند تأملی بر نشانه‌های پاییزی در کلام وحی و روایات، نیایش‌های پاییزی، سلام‌های پاییزی، فصل پاییز نماد دوره میان‌سالی، چند برداشت آزاد از چشم‌انداز پاییز، از پاییز بیاموزیم، ردپای پاییز در کوچه باغ ادب فارسی، یادداشت‌های روزانه و کتاب‌نامه تشکیل شده است.

بادهای بشارت‌دهنده، چگونگی شکل‌گیری باد، بادها و حرکت، پیشاپیش رحمت خدا، باد پیام‌آور رحمت، نقش باد در نزول باران، ادب نگرش به بادها و کره زمین وامدار بادها از دیگر موضوعات مطرح شده در این کتاب است.

درس پویایی، باد و اقوام متمرد، درس تواضع و تسلیم، بادهای بشارت‌دهنده، کره زمین وامدار بادها، نگاه عبرت‌آمیز به پاییز، سلام‌های پاییزی و نماد‌های پاییزی از جمله موضوعاتی است که زیرمجموعه تعدادی از فصل‌های این کتاب مطرح شده است.

نویسنده این کتاب معتقد است که یکی از برنامه‌های پر مخاطب رسانه‌های دیداری و شنیداری در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های صبحگاهی است که رویکردی عام دارد. وقت کم و حوصله اندک مخاطبان، در کنار مجله‌ای بودن برنامه‌های صبحگاهی، همواره چالشی جدی پیش روی برنامه‌سازان و نویسندگان ایجاد کرده است.

مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما با توجه به اهمیت و ویژگی‌های فصل‌های سال، در جلدهای جداگانه‌ای اقدام به تهیه و تولید پیام‌های صبحگاهی متناسب با هر یک از فصول کرده است.

اثر حاضر در برگیرنده پیام‌هایی است که با فصل پاییز در ارتباط است. همچنین با بهره‌گیری از روایت‌ها و حدیث‌هایی که به نوعی نگاهی پاییزی دارند و می‌توانند سبب ایجاد تفکر معنوی در فصل پاییز شوند در این مجموعه مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده از شعر شاعران که محتوا و مضمونی پاییزی دارند نیز در جایگاه خود در این اثر مورد استفاده قرار گرفته است و سلام‌ها و نیایش‌های متناسب با فصل پاییز و یادداشت‌هایی کوتاه که منشأیی معنوی و امید بخش دارند از نظر نویسندگان این مجموعه دور نمانده است.

مجموعه حاضر تلاش کرده است تا دغدغه برنامه‌سازان را برای تولید برنامه‌های صبحگاهی کاهش دهد و برای مخاطبان نیز پیام‌ها و آموزه‌های کوتاه معنوی، امیدبخش و نشاط‌‌ آور به همراه داشته باشد تا بتوانند یک روز کاری پاییزی را با نشاطی مضاعف آغاز کرده و با مرور گفته‌های امیدبخش زندگی که آن را در ابتدای صبح شنیده‌اند، به پایان برسانند.

کتاب پیام‌های صبحگاهی «ویژه فصل پاییز» به کوشش مریم سقلاطونی و کارشناسی علی‌رضا رنجبر و سیدمحمود طاهری تدوین شده و به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما با شمارگان یک‌هزار و 200 عدد و قیمت 45 هزار ریال منتشر شد./ج1

برچسب ها: قم ، نیایش ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.