شب يلدا گرما بخش جيب چه کساني است؟

دست هايش رو محکم به هم مي کوبد و با صداي بلند داد مي زند که دست خالي نرويد شب يلدا نزديک است، مغازه داران هفته هاست که به استقبال طولاني ترين شب سال رفته اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ،‌اين روزها با نزديک تر شدن به اين شب صداي پاي قيمت ها هم به گوش مي رسد و مردم تلاش مي کنند سفره اي براي خود پهن كنند.

ديگر روزهاي خاص براي اقشار مختلف رنگ و بوي متفاوت دارد مغازه دارها کيسه هاي خود را تا شب عيد بايد پرکنند پس قيمت ها را کمي بالا مي برند و هرکس در حد توان خود جيب هايش را روي دخل ميوه فروشي ها و آجيل فروشي خالي ميکند.

هندوانه ها و انارها لبخند مي زنند ، بزرگان خانواده و افرادی که داوطلب شده اند تا طبق یک رسم دیرین میزبان میهمانان شب یلدا باشند با سر زدن به بازار با قيمت هاي متفاوتي رو به رو مي شوند ، انار ساوه هر کیلو با کيفيت هاي متفاوت از 2500  تا 4500 تومان و هندوانه اي که کیلویی 3500 تا 4500 تومان به فروش مي رسد.

روزهای اخیر اخبار مختلفی درباره تنظیم قیمت ها در بازار منتشر شده است به طوريکه مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان تره‌بار بزرگ اعلام کرده تا پایان فروردین ماه سال آینده میوه و مرکبات بیش از نیاز بازار ذخیره شده است لذا هیچگونه مشکلی از بابت هندوانه و انار شب یلدا نخوهیم داشت.

البته مسولان هم گفته اند که مشکلي نيست، اينطور که مي گويند انبارها از ميوه  و مرکبات پر است اما اينکه تا چقدر به تنظيم بازار کمک مي کند با صبر کرد و ديد.

گزارش : غزاله عربگل
برچسب ها: شب یلدا ، گرانی ، میوه ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار