رودهن/

دو تن خاک برگ از برگ های پاییزی شهر دماوند تولید شد

مسوول فضای سبز شهرداری دماوند با اشاره به تبدیل برگ های پاییزی به خاک برگ گفت: دو تن خاک برگ در این شهر تولید شد.

ˈآرمین براتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود: در شرایط طبیعی در جنگل ها و باغها، درختان و درختچه ها مواد غذایی را از خاک جذب می کنند و به برگ های خود انتقال می دهند که با فرا رسیدن فصل خزان و ریزش برگ ها، عناصر غذایی جذب شده توسط گیاه به خاک برمی گردد.

مسوول فضای سبز شهرداری دماوند بیان کرد: این برگ ها توسط میکروارگانیسم ها تجزیه می شود و ضمن بهبود خصوصیات فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیک خاک، چرخه عناصر در طبیعت را بهبود می بخشد.

وی افزود: در شرایط شهری برگ های خزان یافته جمع آوری و از پارک ها و عرصه های فضای سبز خارج می شوند که این مهم سبب تخلیه و به هم خوردن تعادل عناصر غذایی و آلی خاک و از بین رفتن منابع موجود در طبیعت خواهد شد.

مسوول فضای سبز شهرداری دماوند گفت: با شروع فصل پاییز به منظور جلوگیری از تخریب خاک و کاهش حاصلخیزی آن، برگ های خزان یافته از پارک ها و عرصه های فضای سبز جمع آوری می شود و به مکان های تهیه شده برای انبار برگ انتقال می یابد.

براتی اظهارکرد: حدود یکسال با فراهم آوردن شرایط بهینه فعالیت میکروارگانیسم ها مانند رطوبت، دما، تهویه و کودآلی و شیمیایی دهی برگ ها پوسیده و به صورت کامل تجزیه می شود.

این مسوول ادامه داد: در نهایت خاک برگ تولید شده در سال های آتی به منظور اصلاح بستر گیاه در عرصه های فضای سبز مورد استفاده قرار می گیرد و بدین ترتیب چرخه طبیعی عناصر غذایی در خاک ادامه می یابد./س

برچسب ها: خاک برگ ، پاییز ، دماوند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.