کريسمس در سايه رياضت و بحران اقتصادي اسپانيا

سياست رياضتي دولت مادريد ، مردم اسپانيا را به هزينه‌هاي کمتر در زمينه مواد غذايي و خريد هداياي کريسمس واداشته است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ،‌اسپانيا، پنجمين کريسمس خود را با بحران سپري خواهد کرد و شهروندان در سال جاري با ماليات بيشتر بر حقوق، کاهش حقوق بازنشستگي و بدون دريافت هيچ پاداش آخر سال، روبرو هستند.
يک شهروند اسپانيايي مي‌گويد: در سال‌هاي قبل شما احتمالا مي‌توانستيد سيصد يا چهارصد يورو براي خريد هدايا هزينه کنيد اما امسال اگر بتوانيم بيش از يک صد دلار هزينه کنيم، بايد شاکر باشيم.
جيم کاستلو، استاد دانشگاه در زمينه ارزيابي بازار، برآورد کرده است که شهروندان اسپانيايي در مقايسه با ۵ سال قبل، ۴۰ درصد کمتر هزينه خواهند کرد. به اين معنا که هر خانوار به طور متوسط ۶۰۰ يورو در سال جاري هزينه خواهد کرد.اين درحالي است که اين رقم در سال ۲۰۰۷ ميلادي يک هزار يورو اعلام شده بود.
درحال حاضر، يک چهارم از نيروي کار اسپانيا، بيکار هستند. اين درحالي است که شاغلين نيز از حفظ وضعيت کاري خود در آينده نزديک مطمئن نيستند.
يکي از کارکنان بخش بهداشت و درمان اسپانيا مي‌گويد:  اگرچه در حال حاضر مشغول به کار هستم اما نمي‌دانم که آيا تا ماه ژانويه کار خواهم داشت، يا آن‌ها اخراجم مي‌کنند.
در همين حال، هم زمان با افزايش شمار بي‌کاران در اسپانيا و کسري شديد بودجه، بسياري از مردم، به برنده شدن در بخت آزمايي  ال گوردو ، بزرگترين مسابقه بخت آزمايي در اين کشور دل خوش کرده‌اند.
يک شهروند اسپانيايي گفت: واقعا ناراحت کننده است اما اکنون در اسپانيا برنده شدن در مسابقه بخت آزمايي، تقريبا از يافتن کار راحت‌تر است.
دولت اسپانيا همچنين به دليل اتخاذ سياست‌ رياضت اقتصادي که طبقات متوسط و کارگر را شديدا تحت تاثير قرار داده ، با انتقادات جدي روبروست.
اروپا در اوايل سال ۲۰۰۸ به بحران مالي فرو رفت، بدترين بحران بدهي که دولت‌هاي اروپايي را به اتخاذ سياست رياضتي وادار کرد و ناآرامي‌ها و تظاهرات گسترده در بسياري از کشورهاي اروپايي موجب شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار