شهرکرد /

تمركز زدایی و نظارت بر ساخت و ساز، از راهكارهای كاهش آسیب های زلزله است

نایب رئیس كمیته مسكن مجلس شورای اسلامی، از تمركز زدایی جمعیتی و نظارت بر ساخت و سازها در پایتخت و كلانشهر ها را از راهكارهای كاهش خسارت های زلزله در كشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

مجید جلیل سرقلعه با بیان زلزله خیز بودن ایران و خسارت های فراوان ناشی از زلزله در كشور،گفت: ضروری است، در دراز مدت با انتقال پایتخت به سوی شهرهایی كه كمتر زلزله خیز است، خسارت های احتمالی زلزله را كاهش داد.
وی، نظارت بیشتر دستگاه های متولی ساخت و ساز بر این روند و سوق دادن هزینه های ساخت و ساز مسكن به سمت مقاوم سازی را از دیگر راهكارهای كاهش خسارت های زلزله در كشور عنوان كرد و افزود: طراحی نوین نظام مهندسی ساختمان در قالب راهبردهای بهسازی و نوسازی ساختمان قدیمی، خسارت های مالی و جانی زلزله را كاهش می دهد.

جلیل سرقلعه خاطر نشان کرد: هدایت ساخت و ساز در شهرها و روستاها به سمت ایمن سازی، استفاده از سازه های مقاوم و مورد تایید نظام مهندسی ساختمان، از ضروریت های ساخت و ساز مسكن است.
عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاكید بر لزوم حمایت جدی از مراكز تحقیقاتی و پژوهشگاه های تشخیص زلزله به منظور پیش بینی دقیق وقوع زلزله در راستای كاهش خسارت های آن افزود: ضروری است در فرایند انبوه سازی مسكن، در انتخاب پیمانكاران متعهد، مجرب و دارای مجوز ساخت، دقت کرد./س

برچسب ها: راهکار ، کاهش ، آسیب ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.