امیری خامکانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ایران با عراق داراي میادین مشترک نفتی هستند اما پروژه مشترکي ندارند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: ایران با عراق داراي میادین مشترک نفتی هستند اما پروژه‌اي مشترک ميان اين دو کشور وجود ندارد.

حسین امیری خامکانی نماینده زرند و کوهبنان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به گزارش مدیر شرکت توسعه میادین نفتی کشور گفت:‌ گزارش ارائه شده به کمیسیون انرژی از سوی مدیر توسعه مناطق نفتی کشور در مورد پروژه‌های در حال احداث  مشترک نفتی، طبق برنامه زمانبندی در حال پیشرفت است.

وي  با بيان اينکه کمیسیون انرژي و دولت نسبت به میادین مشترک نفتی حساسیت بیشتری دارند ادامه داد: اين کمیسیون  در برنامه‌های مختلف و در مذاکرات متعدد در مجلس از دولت خواست تا میادین مشترک نفتی را با توجه به دارابودن  حق ملت و منافع کشور  در اولویت کاري خود قرار دهد.
 

خامکاني افزود: بر همین اساس مدیر شرکت توسعه میادین نفتی کشور گزارشی مبنی بر پروژ‌ه‌های نفتی در دست اجرا در مورد میادین مشترک با کشور عراق تحویل کمیسیون انرژی داد که عمدتا پروژه‌هایی هستند که آماده بهره‌برداری نبوده و به اصطلاح هنوز به ثمر نرسیده است.

 وي با اشاره به برداشت زود هنگام برخي از ميادين تصریح کرد: البته بعضی از این میادین برداشت زودهنگام داشته‌اند به این صورت که در حین اجرای پروژه‌ نفت از چاه خارج شده و مجبور به برداشت شده‌اند ولی در کل پروژه‌ها طبق برنامه زمانبندی در حال پیشرفت است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ایران با عراق داراي میادین مشترک نفتی هستند اما پروژه مشترک ندارند.

انتهاي پيام//
برچسب ها: دولت ، مجلس ، کمیسیون ، انرژی ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار