دو و ميداني كاران كشورمان در عرصه رقابتهاي دو و ميداني بين المللي عملكرد قابل قبولي را از خود ارائه دادند.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران با كسب مدال هاي رنگارنگ در مسابقات غرب آسيا پرونده دو و ميداني در سال 2012 در حالي بسته شد كه اين رشته سال پرفروغي را پشت سر گذاشت و همين باعث شد عملكرد ورزشكاران اين رشته به ترتيب اولويت مورد بررسي قرار بگيرد.
در بين ورزشكاران دو و ميداني كشورمان حضور در المپيك 2012 نسبت به سال هاي گذشته متفاوت بود و پس از درخشش احسان حدادي جرقه هاي اميد در اين ورزش كه به عنوان ورزش پايه محسوب مي شود بيشتر شد.
احسان حدادي نسبت به همه دو و ميداني كاران كشورمان در صدر قرار دارد او توانسته با  كسب 1327 امتياز علاوه برقرار گرفتن در مكان سوم پرتاب ديسك دنيا، در ميان همه دو و ميداني كاران دنيا و در تمام موارد، جايگاه هشتاد و يكم را به خود اختصاص داده است اين نتيجه عملكرد درخشان او در سال 2012 تا بازيهاي المپيك بوده و اگر در يكي دو مسابقه پس از المپيك نيز  نتايج بهتري بدست مي آورد بي شك او در حال حاضر در جايگاه بهتري قرار مي گرفت.

دومين ورزشكار برتر دو و ميداني ايران در سال 2012 رضا قاسمي دونده دوي 100 متر سرعت است كه توانسته در سال جاري به ركوردهاي با ارزشي برسد و پس از سالها ركورد دوي ايران را از 10 ثانيه و 29 صدم ثانيه به 10 ثانيه و 24 صدم ثانيه كاهش دهد.

وي تاكنون موفق شده 1149 امتياز را به خود اختصاص دهد و در بين دو و ميداني كاران كشورمان پس از احسان حدادي در جايگاه دوم بايستد.
همچنين قاسمي توانسته جايگاه هفتادم جهان را به خود اختصاص دهد كه در بين دوندگان معروف جهان چون بولت و بليك كار بسيار دشواري است.

مريم طوسي سومين دو و ميداني كار برتر ايران در سال 2012 محسوب مي شود كه توانسته ركوردهايي را در موارد 200 و 400 متر سرعت جا به جا كند.

مريم طوسي با 1144 امتياز در مكان 66 دوندگان 400 متر دنيا در بخش زنان قرار دارد البته وي در دوي 200 متر هم با كسب 1089 امتياز در مكان 185 قرار دارد.

نخستين پرنده هشت متري ايران، محمد ارزنده توانست عنوان چهارمين دو و ميداني كار برترين كشورمان در سال 2012 را از آن خود كند و ركورد پرش طول را شكست دهد.
وي تاكنون با بدست آوردن 1139 امتياز در مكان 44 پرش طول دنيا قرار گرفت.

كيوان قنبرزاده جوان با استعداد پرش ارتفاع ايران با وجود ركوردهاي خوب نتوانست جواز حضور در بازيهاي لندن را بدست آورد با اين وجود عملكرد شايسته اش در سال 2012 براي او 1136 امتياز به همراه داشته است و هم اكنون در مكان 44 پرش ارتفاع دنيا قرار دارد.
از با سابقه ترني دو و ميداني كاران ايران ميتوان به روح الله عسگري اشاره كرد كه اين دونده 110 متر با مانع توانسته در رده هاي بين المللي به مدال هاي با ارزشي دست پيدا كند و در سال 2012 با 1133 امتياز در جايگاه 93 اين ماده در دنيا قرار گيرد.
محمود صميمي ديگر پرتاب كنده ديسك، در سال 2012 در مسابقات زيادي شركت نكرد و نتوانست وارد بازي هاي المپيك شود اما با اين حال به دليل داشتن ركوردهاي خوب با كسب 1122 امتياز در مكان 43 پرتاب ديسك دنيا قرار دارد.
هشتمين دو و ميداني كار برتر كشورمان در سال 2012 امين نيك فر ركورددار پرتاب وزنه ايران و يكي از نمايندگان ايران در بازيهاي المپيك بود چه در بازي هاي المپيك لندن نتوانست مقامي را كسب كند اما با ركورد خوبي توانسته 1091 امتياز را بدست و در مكان 83 پرتابگران وزنه دنيا قرار گيرد.
كاوه موسوي ركوردار پرتاب چكش ايران و نخستين دو و ميداني كار كشورمان بود كه توانست جواز حضور در بازيهاي المپيك لندن را بدست آورد او در سال جاري عملكرد خوبي را داشته و با كسب 1077 امتياز در مكان 65 پرتاب چكش دنيا قرار دارد.
و ديگر بانوي دو و ميداني كار كشورمان ليلا رجبي در ماده پرتاب وزنه، هم اكنون ركوردار ايران و يكي از سه پرتابگر وزنه برتر آسيا در بخش بانوان محسوب مي شود بدين ترتيب ليلا رجبي 1045 امتياز را به خود اختصاص و در مكان 40 پرتابگران وزنه دنيا قرار دارد./با
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار