«شوق پرواز» برای «دیدار از ایران» در شبکه سحر

مجموعه تلویزیونی «شوق پرواز» و مجموعه مستند «دیدار از ایران» در شبکه جهانی سحر برای پخش به زبان انگلیسی زبان گردانی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، "شوق پرواز" در 24 قسمت 40 دقیقه ای و "دیدار از ایران" در 11 قسمت 30 دقیقه ای به سرپرستی مسلم دهقانی به زبان انگلیسی زیرنویس شده و مراحل بازبینی را طی می­کنند.
ترجمه و ویراستاری متون این دو مجموعه را حسن شرف­الدین و اپراتوری زیرنویس آنها را مریم عامری بر عهده داشته است.
مجموعه تلویزیونی ­«شوق پرواز» به کارگردانی یدا... صمدی و تهیه­کنندگی جواد نوروزبیگی به روایت داستان زندگی شهید سرلشگر عباس بابایی از خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شرح حضور غیرتمندانه وی در جنگ تحمیلی هشت ساله ایران و عراق می­پردازد.
این سریال محصول شبکه اول سیما بوده و بازیگرانی از جمله شهاب حسینی، الهام حمیدی، افسانه بایگان، شهرام حقیقت­دوست، کوروش تهامی، اکبر عبدی، ستاره اسکندری، فرهاد قائمیان، عبدالرضا اکبری، عباس امیری، مهران رجبی، مینا جعفرزاده، مهدی فقیه، اتابک نادری، زهره حمیدی، بهزاد رحیم­خانی، حسین بابایی و سلما بابایی در آن ایفای نقش کرده اند.
«دیدار از ایران» به کارگردانی و تهیه­کنندگی مجتبی حسینی نیز به معرفی و بررسی اماکن تاریخی، مذهبی، گردشگری و خاستگاه­های اعتقادی برخی از شهرهای کشور می­پردازد و بخشی از هویت ملی مردم ایران را به تصویر می­کشد.
"مُلک و مَلک" (معرفی موزه، کتابخانه و خانواده مَلک)، "اوشیدا" (درباره کوه خواجه در زابل)، "سفیدجا" (درباره یک گورستان قدیمی و باستانی)، "نقاشی­های صخره ای" (در منطقه ایرانشهر)، "گورستان باستانی دلگان" (در منطقه ایرانشهر)، "دره نگاری" (منطقه­ای در سیستان و بلوچستان)، "برج"  (تاریخچه میدان آزادی)، "سردار شرقی" (داستان زندگی و مبارزات ستارخان)، "خانه صوفی" (معرفی بقعه و زندگی شیخ صفی­الدین اردبیلی)، "باد و فانوس" (داستان زندگی نیما یوشیج از زبان خواهر او) و "سق النفار" (درباره محل­هایی به همین نام در کنار مساجد در استان مازندران) عناوین قسمت­های مختلف این مجموعه مستند هستند که در شبکه چهار سیما تولید شده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار