بيرجند/

افتتاح نخستین گنجینه تنوع زیستی خراسان جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: فردا با حضور مسئولان نخستین گنجینه تنوع زیستی خراسان جنوبی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند

حمید صالحی اظهار کرد: این گنجینه با عنوان موزه‌ای به منظور قرار گرفتن در معرض دید عموم و در محل اداره کل محیط زیست استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای این گنجینه اعتباری بالغ بر 900 میلیون ریال هزینه شده است، افزود: این گنجینه در فضایی با 200 متر مربع آماده شده و تمامی گونه‌های جانوری موجود در مناطق حفاظت شده به صورت تاکسی درمی در این فضا جمع‌آوری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد: در این موزه زیستگاه‌های مختلف استان شامل زیستگاه کوهستان، زیستگاه تپه ماهور درمیان، زیستگاه زیستی مانند منطقه پیشنهادی حفاظت شده علی‌حیدر در بشرویه، زیستگاه کویری منطقه حفاظت شده مظفری فردوس و زیستگاه تالابی همچون تالاب کجی نمکزار نهبندان ایجاد شده است.

صالحی ادامه داد: این گنجینه در قالب ساخت بازسازی زیستگاه‌ها در قالب ماکت آماده‌سازی شده است و ایجاد عناصر موجود در زیستگاه‌ها همانند وضعیت توپوگرافی گیاهی و چشم‌انداز آن، گونه‌های جانوری موجود در آن و پوشش زیستگاه نیز به صورت تاکسی درمی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: گنجینه تنوع زیستی استان به صورت دائمی در این اداره کل راه‌اندازی شده است و گونه‌های جانوری این گنجینه قابل گسترش است و با توقیف محموله‌های متخلفان به این گونه‌ها افزوده می‌شود./س

برچسب ها: گنجینه ، تنوع ، زیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.