خوش‌چهره در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شناسایی نقاط آسیب‌پذیر یکی از ضرورت‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران گفت: در اقتصاد مقاومتی سیاست‌گذار و مسئول باید به شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و تقویت این امر بپردازد لذا این امر یکی از ضرورت‌های اصلی اقتصاد مقاومتی محسوب مي‌شود.

محمد خوش‌چهره در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در پاسخ با اشاره به در پيش گرفتن سياست اقتصاد رياضتي در يونان اظهار داشت: اقتصاد رياضتي در يونان به معناي اختصاص بودجه‌هاي انقباضي است که درآمدهای سال جاري  نسبت به سال یا سال‌های گذشته به شدت کاهش مي‌يابد.

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران ادامه داد: در صورت به کارگيري اين سياست توسط هر دولتي، سطح خدمات کاهش مي‌يابد که در نتيجه بيشترين فشار را قشرهاي کارگري متحمل خواهند شد.

وي ترجيح دادن هدف‌هاي ميان مدت و بلندمدت را به کوتاه مدت از مهمترين ابعاد اقتصاد رياضتي برشمرد و افزود: در کشورهاي اروپايي به اين شکل نيست که همگي با بحران‌هاي اقتصادي مواجه باشند که البته ممکن است نرخ رشد مورد نظر را بدست نياورند ولي سطح توليد مناسب را دارند.

خوش‌چهره تصريح کرد: برخی از مسئولان کشور، اقتصاد مقاومتی را با اقتصاد ریاضتی در يک رديف مي‌دانند، در حالی که در اقتصاد مقاومتی سياست‌گذار باید به شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و تقویت این امر بپردازد، لذا این امر یکی از ضرورت‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ریاضت ، بحران ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار