جدایی ری و شمیرانات از تهران،در پی اقدامات غیرکارشناسی؛

چمران: تکه تکه کردن تهران به این شهر ضربه می زند

رئیس شورای شهر تهران گفت: از نظر علمی ثابت شده که برخی اقدامات به شهر ضربه می زند و تکه تکه کردن شهر تهران از جمله این اقدامات است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،مهدی چمران در پنجمین جشنواره ملی و نخستین جشنواره بین المللی برترین های پژوهشی و نوآوری در مدیریت شهری اصرار بر جدایی ری و شمیرانات را ناشی از فقدان فرهنگ استفاده از پژوهش دانست و اظهار داشت: یک مصوبه مربوط به 25 سال قبل می تواند تمام مطالعات انجام شده برای طرح جامع شهر تهران را به هم بریزد که این اصلا موضوع درستی نیست.
وی شهر را به بدن انسان تشبیه کرد که اگر اعضای آن را جدا کنیم قطعا زنده نخواهد ماند افزود: سالها مطالعه درباره شهر تهران ضرورت یکپارچه بودن آن را احساس می کند.
چمران با اشاره به مطالعاتی که درباره طرح جامع تهران از سال 1349 انجام شده گفت: از سال 81 تا 90 هم مطالعات دوباره ای در این باره انجام شد و در نهایت در سال 90 طرح جامع و تفضیلی شهر تهران به تصویب رسید که بیش از 25 نفر از مهندسان مشاور در حوزه های شهرسازی،زلزله شناسی،ترافیک و تاسیسات در تدوین آن نقش داشته اند.
وی اظهار داشت: شهر تهران به عنوان یک کل به هم پیوسته و غیر قابل گسست با ستون فقراتی که از شمیران تا ری کشیده شده است طراحی شد و برای بررسی و تصویب طرح جامع بیش از 30 جلسه در شورای شهر و 20 جلسه در شورای عالی مرافعه علمی برپا بود.
چمران افزود: همه این کارهای علمی انجام شده اما اکنون که این طرح به اجرا گذاشته شده عده ای می گویند ری و شمیران باید جدا شود که این ناشی از فقدان فرهنگ استفاده از پژوهش است.
رئیس شورای شهر تهران در این خصوص افزود: هنوز کسی پاسخ نداده که با اجرای این تصمیم چه پیشرفتی در مسایل شهری رخ می دهد آیا آلودگی هوا حل می شود؟  ترافیک بهبود می یابد؟  وضعیت عدالت اجتماعی بهتر یا بدتر می شود؟ که هنوز کسی به این پرسش ها پاسخ نداده است.
وی در استفاده از پژوهش در تمامی مسایل شهری تاکید کرد و گفت: در مسایل کوچک نیز در حوزه خدمات شهری مثل قطع دریچه کانال های آب و فاضلاب،مراقبت از آسفالت های و تمامی مسایلی که در ظاهر کوچک است اما این مسایل مهم است که باید با پژوهش برای حل آنها چاره ای بیاندیشیم.
*تونل نیایش نمونه عینی مطالعات و پژوهش
رئیس شورای شهر تهران درادامه خاطر نشان کرد: از میان 25 نمونه طراحی تونل ارائه شده در نهایت طرحی در حال اجراست که همه از آن به عنوان یک کار نمونه یاد می کنند که با وجود مبنای مطالعاتی ارزان تر و سریع تر اجرا شد.
بنابراین تونل نیایش نمونه عینی مطالعات و پژوهش کاربردی و مثمرثمر است./ل
برچسب ها: ری ، شمیرانات ، تهران ، جدایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار