دانشگاه شریف در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا

نام دانشگاه صنعتی شریف در فهرست تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران به چشم می خورد.اتحادیه اروپا می گوید این تحریم ها را با هدف منع ایران از ادامه برنامه هسته ای اش اعمال می کند اما تهران بارها...

نام دانشگاه صنعتی شریف در فهرست تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران به چشم می خورد.اتحادیه اروپا می گوید این تحریم ها را با هدف منع ایران از ادامه برنامه هسته ای اش اعمال می کند اما تهران بارها تاکید کرده است این اقدامات نمی توانندتاثیری در تصمیمات هسته ای تهران داشته باشند.

 
 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛ با انتشار جزئیات تحریم های جدید اتحادیه اروپا در روزنامه رسمی این اتحادیه، نام یک فرد حقیقی و 18 شرکت ، موسسه و نهاد که به تازگی تحت تحریم های اتحادیه اروپا قرار می گیرند مشخص شد.
 
 
نام این فرد، بابک زنجانی مدیر مجموعه سورینت مستقر در دبی است. برخی از شرکت های زیرمجموعه وی در انتقال پول نفت صادراتی ایران مشارکت می کنند.
 
 
در متن مصوبه جدید تحریم اتحادیه اروپا علیه ایران آمده است که زنجانی و 18 شرکت ، موسسه و نهاد، در حمایت از دولت ایران در بخش فعالیت های هسته ای و موشک های بالستیک، نقش دارند.
 
 
همچنین زنجانی متهم شده است به شرکت های تحت تحریم کمک می کند تا تحریم های اروپا را دور بزنند. او به دولت ایران در بخش فعالیت های مالی، کمک می کند.
 
 
نام شرکت ها، موسسه ها و نهادهایی که در مصوبه جدید تحریم اتحادیه اروپا علیه ایران آمده اند عبارتند از: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران،  شرکت ملی خطوط لوله نفت ایران، شرکت ملی مهندسی و تاسیسات ایران، شرکت قلفیسازان، شرکت ایران المومینیوم، شرکت توسعه سیماتک، شرکت الومینات، سازمان ابتکار و پژوهش دفاعی، بانک سرمایه گذاری اسلامی، شرکت بین المللی سایف اویل، شرکت سورینت کومرشیال تراست، شرکت هنگ کنگ انترتراید، شرکت پترو سوئیس، شرکت سی اف شارپ، دانشگاه صنعتی شریف در تهران و بیمه معلم.
 
با این اقدام، تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران تاکنون شامل 490 شرکت، موسسه یا نهاد ایرانی و 150 نفر می رسد.
 
اتحادیه اروپا می گوید این تحریم ها را با هدف منع ایران از ادامه برنامه هسته ای اش اعمال می کند اما تهران بارها تاکید کرده است این اقدامات نمی توانندتاثیری در تصمیمات هسته ای تهران داشته باشند.
برچسب ها: شریف ، تحریم ، اتحادیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار