رشت/

استحصال 400 کیلوگرم خاویار در گیلان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی مدیر کل شیلات گیلان از استحصال 400 کیلوگرم خاویار در سال جاری خبر داد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مهدی واعظی در جلسه دیدار مردمی این شهرستان در محل اداره شیلات آستارا با بیان اینکه گیلان استعداد بسیار خوبی در پرورش ماهیان خاویاری دارد، اظهار کرد: استحصال خاویار از ماهیان پرورشی جزو افتخارات شیلات گیلان محسوب می‌شود.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با توجه به روند تولید خاویار از ماهیان پرورشی، به‌زودی شاهد افزایش استحصال خاویار در گیلان خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به فعالیت چهار شرکت فعال در زمینه تولید خاویار پرورشی در گیلان، تصریح کرد: بخش خصوصی در زمینه توسعه آبزیان و پرورش آنها فعالیت‌های بسیار خوبی را انجام داده است که امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه گیلان به دلیل شرایط محیطی و آب و هوایی توانایی بالقوه‌ای در زمینه آبزی‌پروری دارد، خاطرنشان کرد: گیلان با وجود آب‌بندان‌ها، آب‌های داخلی، دریای خزر و تالاب بین‌المللی انزلی ظرفیت‌های ویژه‌ای در کشور دارد که آن را در حوزه پرورش و تولید انواع ماهیان مطرح کرده است.

واعظی ادامه داد: امروزه آبزی‌پروری در شمار فعالیت مهم شیلات به‌ویژه در گیلان به شمار می‌رود که باید با تعامل بیشتر در این حوزه فعالیت کرد.

وی سیاست شیلات در بخش آبزی‌پروری را توسعه آبزیان دانست و اذعان کرد: در گیلان بالغ بر 8 هزار هکتار آب‌بندان مصوب وجود دارد که بالای 40 درصد از آنها ماهی‌دار شده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شیلات گیلان هزینه بازسازی ذخایر ماهیان در استان را سالانه میلیاردی خواند و یادآور شد: سالانه 200 میلیون قطعه ماهیان استخوانی و غضروفی برای تثبیت وضعیت صید و صیادی به دریا رهاسازی می‌شود./ج1

برچسب ها: خاویار ، شیلات ، ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.