اردبیل/

تولید پاکدامنی با قوانین به دست نمی‌آید

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:‌ تولید طهارت و پاکدامنی در تمام حوزه‌ها به ویژه برای خروج دختران جوان از کشور با اعمال قوانین به دست نمی‌آید بلکه نیازمند فرهنگ‌سازی درست است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ منصور حقیقت‌پور افزود:‌ در لایحه اخیر خروج دختران مجرد از کشور و شرایط و ضوابط آن بحث اصلی اذن پدر یا حاکم شرع مطرح بوده تا دختران جوان تا سن 40 سال که در شرایط مجردی به سر می‌برند از مرزهای کشور خروج قانونی داشته باشند.

وی گفت: در این زمینه بحث‌های مختلفی در کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح شد و برخی پیشنهادات مبنی بر الزامی بودن حکم حاکم شرع و یا پدر و پدر قهری بوده که بنده خود مخالف چنین رویه‌ای هستم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود: هر چند این قوانین سختگیرانه با اندیشه طهارت‌افزایی بیشتر خواهرانی که قصد خارج شدن از مرزهای کشور را دارند، صورت می‌گیرد اما کمیسیون در حال بررسی نظرات و پیشنهادات مرکز پژوهش، کمیته امنیتی و دیگر دستگاه‌های انتظامی و اطلاعاتی است تا بتواند در این زمینه قانونی شفاف را برای اجرا اعلام کند.

وی گفت: ‌البته ایجاد چنین محدودیتی نه تنها به تولید طهارت و پاکدامنی کمک نمی‌کند بلکه سبب می‌شود تا ازدواج‌های صوری بیشتر رخ دهد تا به هر نحوه ممکن دختران مجرد ما با این حربه بتوانند از کشور خارج شوند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه افزود: ما جلوتر از این باید به استحکام عفت و طهارت جامعه برنامه داشته باشیم و همت کنیم تا در یک فضای مناسب بتوانیم در این زمینه تصمیم‌گیری عاقلانه‌ای را داشته باشیم/س 

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، پاکدامنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.