برگزاری دادگاه 4 متهم به زورگیری و شرارت/8

وکلای 4 متهم به زورگیری و شرارت آخرین دفاعیات خود را مطرح کردند

ختم رسیدگی به اتهامات 4 متهم به زورگیری و شرارت از سوی قاضی صلواتی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در ادامه جلسه دادگاه رسيدگي به متهمان روزگويي قاضي صلواتي متهم رديف اول را با اتهام محاربه و افساد في الارض و ايجاد رعب و هراس در جايگاه فراخواند و از وي خواست  تا آخرين دفاعيات خود را بيان کند متهم رديف اول نيز با بيان اينکه شاکي مرا ببخشد وبگذارد کار بدي را که کرده‌ام جبران کنم آخرين دفاعيات خود رابيان کرد.

متهم رديف دوم نيز با اتهام محاربه و افساد في الارض با سرقت مسلحانه و ايجاد رعب و هراس آخرين دفاع خود را اينگونه بيان کرد:‌اشتباه کردم و گول متهم رديف چهارم را خوردم.

قاضي صلواتي متهم رديف سوم را با احراز شخصيت وي در دادگاه به جايگاه دفاع فراخواند و متهم رديف سوم اينگونه بيان کرد: متولد سال 70 داراي شغل آزاد و يک سابقه کيفري هستم.

وي در تشريح وقوع حادثه توضيح داد: در قهوه خانه نشسته بودم که متهم رديف اول با بيان اينکه مادرم براي خرج عملش نياز به پول دارد اقدام به سرقت کرديم.

قاضي صلواتي با بيان اينکه شما يک سابقه کيفري هم قبل از اين ماجراه داشته‌ايد چرا اقدام به اين سرقت کرده‌ايد متهم رديف سوم پاسخ داد: انگيزه‌اي نداشتم و تنها يک سرباز بودم و براي فرار از سربازي اقدام به اين عمل کردم.

قاضي صلواتي با طرح اين پرسش که اگر چنين اتفاقي براي خود شما بيفتد چه انتظاري از دستگاه قضا داريد گفت: من هم شکايت مي‌کردم تا قانون با آنها برخورد کند.

در ادامه اين جلسه وکيل متهم رديف سوم به جايگاه دفاع آمده و اظهار داشت: وکيل تسخيري بدون کوچکترين چشمداشت مادي با صراحت کامل بدون کوچکترين خوف و نگراني نظر خود را بيان مي‌کند و نظر دادستان حکومتي را رد مي‌کند.
 
وي افزود: اين ارتکاب جرم موجب خدشه در اذهان مردم شده است اما با توجه به اينکه ندامت مهمترين دستاورد دادگاه قبل از صدور راي و اجراي  عدالت است اين مسئله را مد نظر قرار داده تا براي ديگران درس عبرت و آموزش باشد.

وکيل متهم رديف سوم با اشاره به اينکه نياز مالي، فقر و توضيحاتي امثال آن عذر قابل توجه براي جرايم خشن محسوب نمي‌شود گفت: رسالت ما به عنوان وکيل اقتضا مي‌کند که صداقت را بيان کنيم چرا که وقوع اين جرايم مسئوليت‌ها را زياد مي‌کند هم در ابعاد آموزشي رسالت مدرسه‌هاي ما را مخدوش مي‌کند و درهم در بخش‌هاي نظام و امنيتي مسئوليت‌ها رنسگين‌تر خواهد کرد.

وي در پايان ندامت متهم را بيان کرد خاطر نشان کرد: در صورت مصلحت ضمن توجه به امنيت و با قاطعيت موکلم را مورد رافت اسلامي قرار دهيد.

متهم رديف سوم با اتهام شرکت در سرقت مسلحانه با سلاح سرد براي آخرين دفاعيات خود به جايگاه آمده و گفت: اشتباه کردم و تقاضاي عفو دارم.
 
در ادامه جلسه رسيدگي به متهمان زورگيري متهم رديف چهارم با اينکه هويت وي در دادگاه محرز است به بيان هويت خود با اتهام مشارکت در سرقت مسلحانه پرداخت و گفت: متولد سال 68 بدون سابقه کيفري و در پيک نمايشگاه کار مي‌کنم.

وي در تشريح وقوع حادثه گفت: مادر متهم رديف اول مريض بوده و براي خرج عمل نياز به پول داشت که ديگر دوستان به من پيشنهاد دادند تا براي زورگيري فقط پشت ترک موتور بنشينم و انگيزه‌اي براي اين کار نداشتم.

این متهم در پاسخ به سوال قاضي صلواتي مبني بر اينکه اگر چنين اتفاقي براي شما بيفتد چه انتظاري از دستگاه قضا داريد تصريح کرد: از دستگاه قضا مي‌خواهم که به مسئله من هم رسيدگي کنند چرا که براي خودم نيز چنين اتفاقي افتاده است.

وکيل متهم رديف چهارم به جايگاه دفاع آمده واظهار داشت: موکل من از طرفي نادم و از طرف ديگر زخم خورده هم است اما چه چيزي باعث شد که اين قضيه حساس شود بيان يک واقعيت در رسانه‌ها بود چرا که در يک شهر بزرگ جرايم مختلفي هر روز با مقتضاي همان کشور بروز مي‌کند کشوري که ماشين دو ميليارد توماني وارد مي‌کند بايد پاسخگوي اين باشد که اين‌ها نيز جوان و خام بوده و احتياج به اين لوازم را دارند.

وي افزود: در سرقت مسئله شکستن حرز مهم است اما اينها مستلب هستند يعني متجاهرا نسبت به ربودن مال ديگري اقدام کرده‌اند و در اين جا محاربه معنا ندارد.
 
وي با اشاره به اينکه اتهام متهم رديف چهارم مشارکت بوده خاطر نشان کرد: اگر مشارکت در سرقت مسلحانه باشد يعني روش محاربه را سرقت اعلام کرده‌ايم بايد سرقت از طريق سلاح باشد در حالي که موکل من سوار موتور بوده آلت ترساندن هم در دستش نبوده شاکي نيز از وي ترسي نداشته و تنها موکل من نقش درء را بازي مي‌کرده يعني کسي که اموال را مي‌گيرد و از اين ماجرا تنها 17 هزار تومان به دست آورده است پس چرا بايد بگوييم مشارکت صورت گرفته است.

وي در پايان تصريح کرد: حسن دادگاه علني اين است که به داد مردم رسيدگي مي‌شود و از مدعي العموم که صيانت جامعه بر عهده آنان است مي‌خواهم همراه با رافت اسلامي نسبت به صدور راي اقدام کنند.

متهم رديف چهارم براي آخرين دفاعيات خود به جايگاه آمده و گفت: توبه کرده‌ام چرا که اين کار عاقبت خوشي ندارد.

قاضي صلواتي ختم جلسه را اعلام کرد و خاطر نشان کرد: با توجه به رهنمودهاي رئيس قوه قضاييه کشيدن سلاح اعم از سرد يا گرم و ايجاد اخافه الناس از مصاديق محاربه است و اگر پرونده‌اي به دادگاه انقلاب ارجاع شد دادگاه انقلاب به شدت برخورد خواهد کرد و در آخرين مهلت قانوني حکم مربوطه صادر خواهد شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار