كارگردان فيلم "ابابيل":

جسارت تلويزيون براي پخش آثار سياسي/ 9 دي شعور اجتماعي مردم را نشان داد

جواد مزدآبادي گفت: تلويزيون براي نخستين بار فيلم هاي سياسي و تاريخ معاصر را به تصوير كشيد.

جواد مزدآبادي كارگردان در خصوص نقش هنر در حماسه 9 دي به خبرنگار حوزه تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: حماسه 9 دي را نبايد فراموش كنيم چرا كه آن روز حمايت از نظام و رهبري بود.
وي ادامه داد: آثار هنري بازخورد اجتماعي دارند چرا كه اين آثار در معرض ديد مخاطبان قرار مي‌گيرند و تاثيرگذار خواهند بود.
اين كارگردان افزود: هنر بخصوص سينما و تلويزيون جايگاه ويژه اي در به تصوير كشيدن اين حماسه دارند، تلويزيون رسانه اي گسترده و تاثيرگذار در اين امر است.
مزدآبادي اظهار داشت: پخش اين آثار هوشياري و تلنگري به مردم جامعه است چرا كه سال آينده انتخابات رياست جمهوري را در پيش رو داريم و بايد تمام وقايع آن زمان را مرور كنيم.
وي ادامه داد: هميشه دشمن در تلاش براي تفرقه اندازي و كدورت بين مردم است. همه ما زير يك پرچم و در يك كشور زندگي مي‌كنيم و حماسه 9 دي شعور اجتماعي جامعه را نشان داد كه مردم با وحدت خود يك صدا باعث شدند فتنه ها به طور كل قطع شود و ثبات و امنيت در جامعه حكم فرما شود.
مزدآبادي در خصوص فيلم ابابيل تصريح كرد: طرح فيلم "ابابيل" از طرف شبكه دو مورد قبول واقع شد كه اين اثر به قلم امير ماهرو به نگارش درآمد و خودم نيز علاقمند به ساخت چنين آثاري بودم.
اين كارگردان در ادامه گفت: در تلويزيون فيلم هاي سياسي و تاريخ معاصر تا به الان ساخته نشده بود و براي نخستين بار تلويزيون اين جسارت را انجام داد و هوشمندانه عمل كرد و اين امر باعث شد كه ياد و خاطره جاودان حماسه 9 دي زنده نگه داشته شود و هوشياري را به مردم جامعه بدهد.
وي افزود: تصويربرداري فيلم "ابابيل" 40 روز پيش آغاز شد و بيشتر لوكيشن ها در تهران و مابقي كه حدود 30 درصد آن در امارات قرار داشت.
مزدآبادي خاطرنشان كرد: فتنه سال 88 به دليل تنش برخي از مسئولان به وجود آمد و برخي از مردم هم با ادامه مسير آ‌نها بر شكل گيري بيشتر اين فتنه افزودند.
وي ادامه داد: به تصوير كشيدن اين گونه آثار هوشياري را به مردم مي دهد چرا كه انتخابات سال آينده حساس تر خواهد بود.
گفتني است، تكرار فيلم تلويزيوني "ابابيل" به تهيه كنندگي محمدرضا شفيعي امشب ساعت 21 از شبكه دوم سيما پخش خواهد شد. /ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار