احمدی‌نژاد در دیدار سفیر جدید ژاپن:

هیچ مانعی نمی‌تواند از پیشرفت ملت ایران جلوگیری کند

رئیس جمهور گفت: هیچ مانعی نمی‌تواند از پیشرفت ملت ایران جلوگیری کند و بی‌تردید ملت ایران از شرایط کنونی عبور خواهد کرد.

 به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد عصر امروز (شنبه) در دیدار سفیر جدید ژاپن، روابط ایران و ژاپن را تاریخی و دوستانه دانست و اظهار داشت: هیچ دلیلی برای کوچکترین فاصله‌ای بین دو کشور وجود ندارد و همکاری‌های دو کشور همواره در جهت صلح و امنیت جهانی بوده است.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: هر اتفاقی هم بیفتد نمی‌تواند به همدلی و دوستی دو ملت ایران و ژاپن آسیب بزند و جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط با ژاپن استقبال می‌کند.

وی افزود: بدون شک با برنامه ریزی‌های مشترک، می‌توان شاهد گسترش روابط دو کشور بخصوص در عرصه‌های فرهنگی و گردشگری بود.

سفیر جدید ژاپن در ایران نیز ضمن تقدیم استوار نامه خود به احمدی‌نژاد با بیان اینکه امیدوارم با کمک‌های برجسته جنابعالی در راستای ارتقاء و توسعه روابط دو کشور گام بزرگی برداشته شود، تصریح کرد: ایران و ژاپن روابط و همکاری های تنگاتنگی مبتنی بر منافع دو طرف دارند و ژاپن تمام سعی و تلاش خود را در جهت توسعه روابط دوستانه و تحکیم همکاری های خود در عرصه های مختلف بویژه اقتصادی با ایران به کار خواهد برد.

وی در این دیدار همچنین از زحمات بی شائبه دولت و ملت ایران در زلزله اخیر ژاپن تشکر و قدردانی کرد و با تاکید بر اهتمام ژاپن بر حل و فصل مسایل بر اساس مذاکره و دیپلماسی گفت: ژاپن معتقد است که مسائل موجود باید از طریق گفت‌وگوی دیپلماسی حل و فصل شود.

سفیر ژاپن افزود: بر این باوریم که ملت ایران همه موانع را پشت سر خواهند گذاشت و اطمینان داریم که گام های موثری در پیشرفت روابط دو جانبه ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ژاپن ، پیشرفت ، مانع ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار