حضور شورای روابط اسلامی- آمریکایی در مراسم یادبود جان باختگان دبستان نیوتاون

در روز جمعه 28 دسامبر شورای روابط اسلامی-آمریکایی بخش «کانکتیکات» و مرکز اسلامی «الهدایا» شهر نیوتاون، در مراسم دومین هفته درگذشت جان بختگان حادثه تیراندازی دبستان ابتدایی «سندی هوک» شرکت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از واحد ترجمه شبکه قرآن و معارف سیما، در ساعات اولیه صبح روز 14 دسامبر فرد مسلحی به نام «آدام لانزا»، بعد از به قتل رساندن مادر خود «نانسی لانزا»، وارد دبستان ابتدایی «سندی هوک» شده، 20 کودک و همچنین 6 تن از مسئولان دبستان را به ضرب گلوله به قتل می رساند.
در روز جمعه، علیرغم سرما و باد شدید، خانواده های قربانیان به همراه صدها تن از مردم شهر و روحانیون ادیان مختلف از جمله اسلام، مسیحیت، یهودیت، و بودا در محوطه زمین فوتبال پوشیده شده از برف دانشگاه «فیرفیلد هیلز»، در مراسمی که به مناسبت دومین هفته در گذشت جان باختگان این حادثه برگزار شده بود، شرکت کردند.
این مراسم توسط «انجمن روحانیون بین ادیان» شهر نیوتاون برگزار شد و از ساعت 9 صبح آغاز شد و به مدت 45 دقیقه به طول انجامید. این انجمن هدف از برگزاری این مراسم را ایجاد صلح، امنیت و ابراز همدردی با خانوادهای قربانیان این حادثه عنوان کرد.
در ابتدا مراسم با خواندن شعر «اجازه دهید تا صلح بر روی زمین حکم فرما باشد» توسط حضار آغاز شد. سپس کشیش کلیسای نیوتاون «جک تنر» خانوادهای قربانیان را مورد خطاب قرار داد و گفت: رهبران مذهبی شما می خواهند که شما بدانید که آنان شما را در چنین فاجعه ای هرگز تنها نخواهند گذاشت، و از کمک های معنوی خود ذره ای دریغ نخواهند کرد.
سپس هر یک از روحانیون برای تسلی خانواده های قربانیان شروع به خواندن دعا از کتب مقدس مربوط به خود کردند. خاخام «شائول پراور» و کشیش «مل کاواکامی» «مزمور 21» از کتاب تورات را با یکدیگر خواندند.
کشیش کلیسای کاتولیک «رابرت وایس» از کتاب مقدس حضرت اِرمیا، مطلبی با این عنوان را خواند «ارمیا مادرانی که در غم از دست دادن فرزند خود سوگوار هستند را به لطف و پاداشی عظیم از سوی خداوند نوید می دهد.»
 
مسئول مرکز اسلامی الهدایا «جان بارو» آیاتی از قرآن کریم را قرائت کرد و سپس کودکان جان باخته در این حادثه را به پرندگان بهشتی تشبیه کرد و در آخر از خداوند برای تسلی دل خانواده های قربانیان صبر و شکیبایی مسئلت نمود.
«منجی داودی» نماینده شورای روابط اسلامی- آمریکایی بخش «کانکتیکات» اظهار داشت: به منظور کمک به خانواده های قربانیان و فائق آمدن به این مصیبت، نیازمند حمایت های معنوی تمامی افراد جامعه با هر دین و آیینی هستیم. در همین راستا مرکز اسلامی الهدایا از همان روزهای نخستِ به وقوع پیوستنِ این فاجعه، نقش مهمی را در منطقه ایفا کرده است. در دومین روز پس از حادثه تیر اندازی، این مرکز اسلامی مراسمی را به منظور دعا برای شادی روح درگذشتگان و تسلی بازماندگان برگزار نمود که در این مراسم باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و خانواده های داغ دیده شرکت کرده بودند.  
در طی مراسم مسئول مرکز اسلامی الهدایا آیاتی از قرآن کریم را تلاوت نمود و برای درگذشتگان طلب مغفرت و برای بازماندگان آرزوی صبر از خداوند متعال مسئلت کرد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.