کشاورزان گوجه فرنگي کار نيازمند بيمه

محصول گوجه فرنگي به دليل حساسيت به آفت نيازمند کود و عناصر مغزي فراوان است که اين سهم بيمه کشاورزان اين محصول را مي طلبد.

داود يارمحمدي کارشناس کشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: شرايط متفاوت اقليمي در ايران باعث شده تا اين محصول در تمام نقاط کشور از بوشهر گرفته تا آذربايجان شرقي و غربي در تمام فصول سال کشف شود.

اين کارشناس مرسوم ترين روش کشت گوجه فرنگي را در کشور روش کشت گلخانه اي دانست و گفت: در حال حاضر اکثر گوچه فرنگي مصرفي مردم را گوجه فرنگي گلخانه اي تشکيل مي دهد، با  توجه به ورود کشاورزي مکانيزه به توليد محصول گوجه فرنگي اين امر فرصت اشتغال خوبي را به ويژه براي فارغ التحصيلان کشاورزي به وجود آورده است.

يارمحمدي گوجه فرنگي را محصولي حساس به آفت دانست و گفت: اين گياه حساس به آفت است به طوري که هر نوع تغييري در عناصر خاک به راحتي در ظاهر محصول ديده مي شود، با توجه به حساسيت بالاي آن لزوم استفاده از آفت و کودهاي ارگانيک با توجه به نظر کارشناسان براي کشاورزان توصيه مي شود.

يارمحمدي با  بيان اينکه در حال حاضر واردات گوجه فرنگي به دليل توليد داخل به حد چشمگيري کاهش پيدا کرده است گفت: با توجه به ورود کشاورزي مکانيزه به توليد گوجه فرنگي افزايش اين محصول را در کشور شاهد هستيم اما با توجه به حساسيت اين محصول به آفت و عناصر خاک لازم است مسئولان وزارت جهاد بيمه، گوجه فرنگي را مدنظر قرار دهند چون گوجه فرنگي علاوه بر مصرف خام داراي فرآورده هاي جانبي فراواني است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار