صرامي فروشاني:

دولت توانائي تامين طلاي بازار با نرخ ارز مبادله‌اي را ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌ باید به این نکته توجه داشت که دولت توانایی تامین طلای بازار با نرخ ارز مبادله‌اي را ندارد؛ وقتی دولت نمی‌تواند برنج، تخم‌مرغ، مرغ و مایحتاج اساسی مردم را بر اساس نرخ مبادله‌اي تامین کند، چگونه طلا را با نرخ مبادله‌‌‌اي تامین می‌کند.

 محسن صرامی فروشانی نماینده خمینی شهر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران درباره محاسبه نرخ طلا و سکه با نرخ ارز مرجع و زمان اجرای این طرح گفت: زمان اجرای این مسئله را باید از افرادی پرسید که طرح موضوع کرده‌اند و اینگونه استنباط می‌شود که بازار طلا هم با این کار به ورطه قاچاق کشیده شود.

وی افزود: مردم وقتی که متوجه تغییر در بازار طلا و ارز شوند موجودی خود را از بانک‌ها خارج کرده و بانک‌ها با کمبود نقدینگی مواجه می‌شوند و این مسئله باعث ایجاد تلاطم در سطح بازار و کم شدن نقدینگی می‌شود.

صرامی تصریح کرد: در رابطه با طلا و ارز به این دلیل که سیاستگذاران قیمت در این زمینه بورس‌های مطرح جهانی هستند، بانک مرکزی و دولت نباید در این رابطه اظهار نظری انجام دهند زیرا قیمت پایه براساس عرف جهانی است و اظهارنظر در مورد منطبق کردن طلا و ارز با نرخ داخلی باعث هیجانات غیرمنطقی و غیرعلمی در بازار شده و جایگاه طلا در بازار تقلیل می‌رود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌ باید به این نکته توجه داشت که دولت توانایی تامین طلای بازار با نرخ ارز مبادله‌اي را ندارد؛ وقتی دولت نمی‌تواند برنج، تخم‌مرغ، مرغ و مایحتاج اساسی مردم را بر اساس نرخ مرجع تامین کند، چگونه طلا را با نرخ مرجع تامین می‌کند.

وی اظهار داشت: من مطمئنم که با چنین اظهارنظرهای غیرکارشناسانه درباره ارز و طلا بازار بدتر می‌شود؛ اگر اظهارنظر سابق بانک مرکزی را در رابطه با ارز ببینیم متوجه می‌شویم که در صورت تحقق این امر شاهد تجربه تلخ دیگری در مورد طلا خواهیم بود و این مسئله به نفع مردم نیست،با این کار شغل پویای طلا هم که 5 میلیون نفر از مردم با آن درگیرند دچار مشکل می‌شود.

صرامی فروشانی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر من دولتمردان تلاش کنند از به جاي اظهارنظر و پیگیری به مشکل مایحتاج اساسی مردم، مشکلات شب عید  و مشکلات قبل از انتخابات بپردازند و رسیدگی به بحث طلا و ارز و فلزات گرانبها را به کارشناسان بسپارند تا در زمان لازم به آن رسیدگی شود.

انتهاي پيام//

 

برچسب ها: طلا ، ارز ، نرخ ، مرجع ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار