در برنامه 90 ديشب چه گذشت؟

حضور غیر قانونی مجیدی در لیگ! / رویانیان از فوتبال می‌رود؟!

برنامه امشب نود از ساعت 22:41 از شبکه سوم سیما بر روی آنتن رفت و ساعت 2:30 بامداد سه شنبه پایان یافت.


به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ برنامه امشب نود از ساعت 22:41 از شبکه سوم سیما بر روی آنتن رفت و به بررسی دیدارهای هفته نوزدهم لیگ برتر اختصاص داشت.


*ابتدای برنامه سئوال مسابقه پیامکی عنوان شد:

کدام گزینه بهتیرین تیم ملی ایران در سه دهه اخیر بوده است؟

تیم سال 1984 تیم سال 1990 تیم سال 1996 تیم سال 1998 تیم سال 2004

**محمد فنایی کارشناس امشب برنامه است که تا پایان برنامه در مورد مسایل داوری صحبت خواهد کرد.

*پخش گزارش نود درجه بخش بعدی برنامه بود که طی آن به مسائل مختلف فوتبال پرداخته شد.

*صحنه هایی از دیدار تیم های ذوب آهن و صبای قم پخش شد.

محمد فنایی در مورد داوری این دیدارنظرات خود را بیان کرد. سپس حاشیه های پیش از بازی این دو تیم در شیراز پخش شد، در این گزارش مصاحبه هایی از فوتبال دوستان پخش شد که نکته جالب آن صحبت با هواداران استقلال بود که همگی خواهان شکست پرسپولیس مقابل فجر سپاسی بودند.

پس از آن صحنه هایی از دیدار تیم های پرسپولیس و فجر سپاسی و مصاحبه های غلامرضا رضایی، یحیی گل محمدی و یاوری پخش شد.

میهمان برنامه

**هاشمیان: صعود به جام جهانی دردی از ما دوا نمی کند

وحید هاشمیان میهمان امشب برنامه بود. وی پس از حضور در تیم ملی ایران، به تیم هامبورگ، بوخوم و سپس به بایرن مونیخ پیوست و در سال 1389 به ایران پیوست و هفته پیش از بازنشستگی خود خبر داد.

هاشمیان دقایقی در مورد فوتبال آلمان و شرایط مربیگری در فوتبال این کشور طی سلسله مراتب برای رسیدن به جایگاه سرمربی گری در لیگ های 1 تا 3 آلمان صحبت کرد.


وحید هاشمیان تیم ملی سال 1996 را بهترین تیم ملی سه دهه اخیر فوتبال ایران دانست.

هاشمان در ادامه صحبت های خود در خصوص شانس صعود ایران به جام جهانی گفت: تیم ملی ایران دیگر فرصت اشتباه ندارد و باید در بازی های باقیمانده بهترین نتایج را کسب کند، البته صعود به جام جهانی دردی را از ما دوا نمی کند بلکه باید برنامه ریزی درستی داشته باشیم.

وی در مورد مشکل فوتبال ایران گفت: ما به مدیران فوتبالی زمان نمی دهیم، باید اصولی کار کرد و به مدیران فرصت داد، نیازی نیست فردی متخصص مدیریت کند و فقط نیاز است مدیریت درستی داشته باشیم، مشکلات اقتصادی نیز دومین مشکل فوتبال و باشگاههای ما است، باشگاه باید درآمدزایی کنند تا وابسته به فرد نباشند، در این صورت است که می توانیم موفق باشیم.

*پس از صحبت های هاشمیان گزارشی در مورد روند ساخت و استانداردسازی ورزشگاه حافظیه شیراز پخش شد که طی آن مسئولان مربوطه در این باره صحبت کردند.


*تا به اینجای برنامه که نزدیک به یک ساعت از آغاز برنامه نود می گذرد 58 درصد پیامک های ارسالی تیم ملی سال 1998 را بهترین تیم ملی سه دهه اخیر فوتبال ایران می دانند.

*پس از اعلام آمار مسابقه پیامکی صحنه هایی از دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس در سال 1379 در برنامه 90 پخش شد.

*گزارش نود در نود بخش بعدی برنامه نود بود که در آن به مسائل روز فوتبال پرداخته شد.

*پس از گزارش نود در نود داوری دیدار تیم های فجرسپاسی و پرسپولیس مورد بررسی قرار گرفت.

*محمد عاری: 600 میلیون تومان از باشگاه پرسپولیس گرفتیم


سرپرست تیم فجر شهید سپاسی در گفتگویی تلفنی عنوان کرد بابت حقیقی مبلغ 600 میلیون تومان از باشگاه پرسپولیس دزیافت کرده است و با این اقدام قصد داشته به سایر بازیکنان و باشگاه فجر کمک کند.

وی تصریح کرد: باشگاه پرسپولیس نیز برای نیم فصل 550 میلیون تومان به حقیقی پرداخت کرده است!

**رویانیان: برای شما متاسفم! از تلویزیون سوء استفاده می کنید!

در همین زمان بود که محمد رویانیان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس روی خط تلفنی برنامه نود آمد و از همان ابتدای صحبت خود به انتقاد از فردوسی پور مجری برنامه نود پرداخت و این برنامه را باعث ایجاد جنجال در فوتبال و بدون هیچ گونه مزیتی خواند.

رویانیان خطاب به عادل فردوسی پور مجری برنامه نود گفت: حق ندارید قضاوت کنید بدون اینکه اطلاعی داشته باشید! وی در مورد صحبت های عاری سرپرست فجر سپاسی در مورد مبلغ قرارداد حقیقی با ادبیاتی پرخاشگرانه عنوان کرد: عاری چه کاره است که حرف می زند! شما هم نباید این مبلغ را عنوان کنید! نمیدانم فوتبالی صحبت کردن یعنی دروغ گفتن؟!

وی ادامه داد: من مبلغ 600 میلیون بابت حقیقی به باشگاه فجر سپاسی دادم و اگر داشتم بیشتر به این باشگاه کمک می کردم.

وی گفت: من برای شما متاسفم! شما از این برنامه و تلویزیون سوءاستفاده می کنید! با این شرایط فاتحه فوتبال را باید خواند. برنامه شما باید در جهت فرهنگ سازی باشد در حالیکه هیچ یک از کارهای خوب باشگاه ها را عنوان نمی کنید.


در این لحظه عاری روی خط تلفنی آمد و خطاب به رویانیان گفت: برای شما زشت است که به من تهمت می زنید! من سابقه زیادی دارم و اکنون هم نه از خودم بلکه از یک باشگاه دفاع می کنم. من دلم برای شما می سوزد!

از این فوتبال شرمم می آید!

رویانیان در ادامه صحبت های خود در حالی که به شدت عصبانی بود عنوان کرد : من به احترام مدیر عامل باشگاه فجر که از همکارانم است به این باشگاه کمک کردم و با خرید حقیقی مبلغی به این باشگاه دادم ولی همه سعی دارند مرا بزنند!

وی خطاب به فردوسی پور گفت: من برای شما متاسفم! برنامه شما نه تنها به فوتبال کمکی نکرده است بلکه تعداد دلال ها را افزایش داده است! دیگر نمی خواهم در فوتبال باشم! اشتباه من است که روی خط تلفنی شما می آیم، دیگر در برنامه شما شرکت نخواهم داشت.

رویانیان افزود: شما حتی یک دهم کارهایی که من کرده ام را نمی دانید، از کارهای زیربنایی که کرده ام اطلاعی ندارید. حالا که اینطور شده هم حقیقی را به فجر میدهم و هم پولش را! از این فوتبال شرمم می آید! من از همه تیم ها کمتر خرج کرده ام! بیش از یک سال طاقت آوردمولی دیگر نمی توانم . می توانستم بهترین هافبک خارجی را به تیم بیاورم ولی به بازیکنان خودمان احترام گذاشتم و اکنون متهم شدم، واقعا از این فوتبال شرمم می آید.  اگر انونی وجود داشته باشد می نویسم که سه امتیاز این بازی را به فجر سپاسی بدهند.

ماندن در فوتبال برایم مثل زهر است!

رویانیان ادامه داد: کارهایی که من در طول این یک سال برای پرسپولیس کرده ام در طول 50 سال برای این تیم نشده است! زمان این مسئله را ثابت خواهد کرد. در طول سه هفته 22 بازیکن و مربی در پرسپولیس جابجا شدند و توانستیم در همین زمان در جام حذفی 6 گل بزنیم ،این مدیریت است نه نتیجه گرایی در لیگ! برایم رفتن خیلی راحتتر است تا ماندن. 99 درصد می خواهم بروم و یک درصد ، آن هم بخاطر هواداران می خواهم بمانم. ماندن در فوتبال برایم مثل زهر است!


در این هنگام که کمی از عصبانیت رویانیان کاسته شده بود محمد فنایی کارشناس داوری برنامه با اشاره به صحبت رویانیان در مورد داوری مبنی بر اینکه عنوان کرده بود اگر داوران خریدنی هستند ما هم آنها را بخریم، گفت: شما فردی هستید که می توانید داوران را تشویق کنید، از شما می خواهم به داوران احترام گذاشته و فرهنگ سازی کنید.

رویانیان که صحبت های خود را با پرخاشگری آغاز کرده بود خطاب به فردوسی پور گفت: شما با خنده سر می برید که کار درستی نیست.

آغازی پرخاشگرانه و پایانی همراه با عذرخواهی

وی در پایان بخاطر رفتار تند خود از عادل فردوسی پور عذرخواهی کرد و به گفتگوی طولانی خود که نزدیک به 20 دقیقه طول کشید پایان داد.

*پس از این صحبت ها دیدارهای هفته نوزدهم و حواشی آنها پخش شد و فنایی در مورد داوری این دیدارها نظرات خود را بیان کرد.

**حسن زاده: صحبت های عابدینی تاثیری در تصمیم گیری هایمان نداشته است


پس از بررسی مسائل داوری هفته نوزدهم اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انظباطی در خصوص موافقت با اعاده دادرسی داماش گیلان گفت: موافقت با اعاده دادرسی داماش گیلان هیچ ربطی به صحبت های عابدینی مدیر عامل این باشگاه نداشته و این حق قانونی هر باشگاه است که نسبت به حکم صادر شده اعتراض کند و درخواست اعاده دادرسی داشته باشد البته عابدینی بخاطر صحبت هایی که در رسانه ها و مطبوعات داشته است باید در کمیته انظباطی پاسخگو باشد.

**براتی: حضور فرهاد مجیدی در این فصل غیر قانونی است!

سپس احمد رضا براتی کارشناس حقوقی روی خط تلفنی آمد و در خصوص فسخ قرارداد لیام ردی با استقلال گفت: طبق قانون فسخ قرار داد لیام ردی بصورت مشروط بوده و قرار است اگر باشگاه استقلال تا 18 دی مبلغ 84 هزار دلار را به لیام ردی پرداخت کند قرارداد وی فسخ شود ودر هر صورت چون عقد قرارداد فرهاد مجیدی منوط به فسخ قرارداد لیم ردی بوده و این مسئله در زمان نقل و انتقالات صورت نگرفته است، قرارداد فرهاد مجیدی قانونی نیست.


پس از آن حسن زاده نیز صحبت هایی در خصوص فسخ قرارداد لیم ردی کرد و عنوان داشت در برنامه بعدی نود در این باری بطور مفصل صحبت خواهد کرد.

بعد از این صحبت ها گزارشی از حواشی مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال استان مرکزی پخش شد.

پس از پخش این گزارش غفاری رییس هیئت فوتبال مرکزی، رجائیان و شمشیریان کاندیداهای احراز پست ریاست هیئت فوتبال روی خط آمدند و در خصوص درست بودن و یا غیر نادرست بودن این مجمع انتخاباتی صحبت هایی کردند.

در پایان برنامه ، از میان پیامک های ارسال شده، 62 درصد پیامک های ارسالی تیم ملی سال 1998 را بهترین تیم ملی سه دهه اخیر فوتبال ایران می دانستند.

برنامه نود امشب ساعت 2:30 بامداد سه شنبه به پایان رسید./آق


گزارش از سید محمد رضا آقایی میر

برچسب ها: نود ، فنایی ، هاشمیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار