خوزستان/

پست برق 33/132 كیلو ولت چوئبده آبادان به بهره برداری رسید

مدیرعامل شركت برق منطقه ای خوزستان از راه اندازی پست برق 33/132 كیلو ولت چوئبده آبادان خبر داد و گفت با اجرای این پروژه ضمن افزایش ضریب اطمینان وپایداری شبكه برق منطقه، ظرفیت و تامین برق متقاضیان خانگی، صنعتی، تجاری وعمومی وپایداری شبكه چوئبده را به همراه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، مهندس 'مسعود معین پور' افزود: در این پروژه دو دستگاه ترانسفورماتور 33/132 كیلو ولت به ظرفیت 60 مگاولت آمپر و دو دستگاه بانك خازنی به ظرفیت 6/9 مگاوات و 10فیدر 33 كیلو ولت خروجی نصب شده است.

وی گفت: برای اجرای این پروژه در مجموع 88 میلیارد ریال در مدت چهار سال هزینه شده است.

مدیرعامل شركت برق منطقه ای خوزستان افزود: كلیه امور مربوط به طراحی وخدمات مهندسی، ساخت تجهیزات وعملیات اجرایی این پروژه ، توسط شركت های داخلی انجام گرفته است.

معین پور گفت: تاكنون مردم منطقه چوئبده برق مورد نیاز خود را از طریق مسیر طولانی و از پست برق كوی ذوالفقاری شهر آبادان دریافت می كردند.

وی افزود: این امر یعنی انتقال برق بدلیل عبور از محل های سخت گذر، نخلستانها و مسیرهای باتلاقی كه با دشواریهایی روبرو بود ضمن اینكه به علت وجود پدیده گرد وغبار و رطوبت و بروز حوادث مكرر وخاموشی های طولانی در منطقه را در پی داشت كه شركت برق منطقه ای خوزستان اقدام به احداث پست برق مذكور كرد تا مشكلات مردم این منطقه مرزی برطرف شود.

وی اظهار داشت: با احداث پست برق چوئبده ، امكان تفكیك بار و نیز انتقال بار در وضعیت كم باری و از طریق پست برق كوی ذوالفقاری آبادان فراهم شده و در نهایت این امر باعث رضایت مندی مردم و مشتركین برق در منطقه شده است.

منطقه مرزی چوئبده در 45 كیلومتری جنوب شرقی آبادان قرار دارد. /ع
برچسب ها: بهره برداری ، برق ، چوئبده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.