احزاب در هفته‌اي كه گذشت

شريعتمداري: تصميمم براي کانديداتوري قطعي است/ديدار جبهه اصلاح‌طلبان با ناطق

احزاب و تشکل‌هاي سياسي طي اين روزها اخبار داغي دارد و ما در اين گزارش سعي داريم تا مهمترين اخبار هفته گذشته را با شما مخاطبان محترم مرور کنيم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، طي هفته گذشته اخبار داغي حزبي در باشگاه خبرنگاران منتشر شد، ما طي اين گزارش سعي داريم تا مهمترين اخبار هفته گذشته را با شما مخاطبان محترم مرور کنيم.

اصولگرايان با سران فتنه مذاكره و گفتگو نمي‌كنند

در پي درخواست برخي اصلاح‌طلبان فتنه‌گر براي مذاكره و گفتگو با جريان اصولگرايي، خبرنگار ما به سراغ سيد كمال سجادي سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري رفت تا طي گفتگويي اين مساله را با وي مورد بررسي قرار دهد، سجادي گت: سران فتنه با اقدامات براندازانه خود كشور را درگير جنجال و آشوب كردند و با بيگانگان دست دوستي دادند، فتنه 88 مسئله ساده‌اي نيود و اصولگرايان نيز سازش و مذاكره با سران فتنه را نمي‌پذيرند

شنبه اين هفته متقارن بود با سالروز حماسه تاريخي يوم‌الله 9 دي، و شخصيت‌هاي مختلف سياسي با گراميداشت اين حماسه ديگاه‌هاي خود را مطرح كردند.

حماسه 9 دي حمايت صريح ملت ايران از ولايت فقيه بود

آيت‌الله سيد احمد علم‌الهدي امام جمعه مشهد درباره اين حماسه تاريخي به خبرنگار ما گفت: حماسه 9 دي برگ زريني بر تاريخ انقلاب اسلامي است و همه دشمنان داخلي و خارجي بدانند كه ملت ايران همواره پشتيبان و رهرو ولايت فقيه بوده‌اند و همچنان بر اين ايده استوار خواهند ماند و ملت ايران در اين حماسه بار ديگر بر ولايتمداري و صيانت از دستاوردهاي انقلاب اسلامي مهر تاييد زدند.

9دي يوم‌الله شد/ تبيين ابعاد مختلف 9 دي يك وظيفه انقلابي است

حجت‌الاسلام شجوني عضو جامعه روحانيت مبارز در اين باره به طي گفتگويي به خبرنگار ما گفت:  دولت‌هاي خارجي به فتنه‌گران اميد بسته بودند اما قيام مردم در 9 دي باعث شد تا آنان قافيه را ببازند؛ 9 دي يوم‌الله شد و قرآن كريم مي‌فرمايد بايد يوم‌الله را براي مردم بازگو كرد.

جامعه زينب يكي از تشكل‌هاي زيرمجموعه جبهه پيروان است و اعظم حاج‌عباسی دبیرکل جامعه اسلامی زینب(س) درباره فعاليت‌هاي انتخاباتي اين جامعه در گفتگو با خبرنگار ما از آغاز فعاليت‌هاي انتخاباتي اين جامعه خبر داده است.

فتنه 88 افشاگر پيوند پليد و خائنانه دشمنان خارجي و عوامل داخلي عليه ملت ايران بود

جبهه پيروان خط امام و رهبري به مناسبت سالروز حماسه يوم‌االله 9 دي‌ماه بيانيه‌اي صادر کرد در اين بياني تاكيد شده بود كه حماسه 9 دی، حضور پرشکوه ملت انقلابی و شهید پرور ایران اسلامی بود که با هدف خنثی کردن فتنه ای به میدان آمدند که بنیان انقلاب اسلامی را هدف گرفته بود.(متن كامل بيانيه)

برخی فکر نکنند با رقابت با ولایت محبوبیت پیدا می‌کنند/ شکست نقشه‌هاي شيطاني در 9 دي

آیت‌الله مصباح یزدی، در تجمع بزرگ حوزویان که به مناسبت سالروز 9 دی در مدرسه علمیه فیضه قم برگزار شد، گفت: حماسه 9 دی  حرکت بی نظیری در تاریخ انقلاب است و مردم در این روز یکپارچه شعارحمایت از ولایت فقیه سر دادند؛ برخی فکر نکنند که با رقابت با ولایت، محبوبیت پیدا می کنند.(مشروح سخنراني آيت‌الله مصباح)


روزنامه كارگزاران منتشر مي‌شود؟

اخيرا زمزمه‌هايي از انتشار مجدد رزونامه کارگزاران سازندگي با حمايت مالي اسحاق جهانگيري يکي از کانديداهاي احتمالي انتخابات آتي شنيده شده است، خبرنگار ما به سراغ اسحاق جهانگيري رفت تا صحت و سقم اين خر را از وي جويا شود اما وي ضمن رد نركدن اين خر گفت: من قرار نيست به اين حرف‌ها اينجا پاسخي بدهم.
 
همچنين مرتضي سجاديان مدير مسئول سابق اين روزنامه در اين باره مي‌گويد: من دخالتي در کار آنان ندارم اما به نظرم به جاي انتشار روزنامه بهتر است، بدهي‌هاي روزنامه را بپردازند؛ من نيز خبر انتشار مجدد رزونامه را شنيده‌ام اما اين مساله بعيد به نظر مي‌رسد و ديگر نمي‌خواهم مدير مسئول روزنامه باشم.
 
غلامحسين کرباسچي درباره حمايت مالي جهانگيري از روزنام کارگزاران سازندگي گفت: من اين خبر را در سايت‌ها نديده‌ام اما اگر آقاي  جهانگيري اين را گفته، درست است ولي اگر کسي غير از وي اين را اعلام کرده ما چيزي نشنيده‌ام.

جمعه هفته گذشته جلسه جامعه مدرسين برگزار شد و يك روز بعد برخي رسانه‌ها جزئياتي را از اين جلسه منتشر كردند كه اين جزئيات حاكي از عدم موافت جامعه مدرسين با ائتلاف با ساير اصولگرايان بود اما دقايقي بعد هنگامي كه خبرنگار ما طي تماسي با آيت‌الله ممدوحي عضو جامعه مدرسين صحت اين خبر را جويا شد وي خبر مذكور را تكذيب كرد و گفت: در جلسه جامعه مدرسي صحبتي از ائتلاف به ميان نيامد.

مطرح کنندگان "انتخابات آزاد" در راستاي اهداف دشمنان گام بر‌مي‌دارند

مرتضي سجاديان مدير مسئول سابق روزنامه کارگزاران سازندگي در واكنش به اظهارات برخي اصلاح‌طلبان مبني بر "انتخابات آزاد" گفت: افرادي که انتخابات آزاد را مطرح مي‌کنند در راستاي اهداف دشمنان انقلاب اسلامي گام بر‌ مي‌دارند.

البته ذكر اين نكته ضروري است كه بسياري از كارشناسان معتقدند كه "انتخابات آزاد" كليد واژه فتنه جديد "اصلاح‌طلبان" است

اصلاح‌طلبان از هرطیف مورد حمایت غرب هستند

حميدرضا ترقي رئيس مرکز امور بين‌الملل حزب موتلفه اسلامي با حضور در همایش روحانیون دانشگاههای استان اصفهان گفت: کسانی که شعار"انتخابات آزاد" را می‌دهند به دنبال تحمیل نامزدهای غیر واجد شرایط قانونی خود بر نظام و کشور هستند، زیرا انتخابات آزاد یعنی در چارچوب قانون نه بر اساس خواست گروهها و جریانهای سیاسی و معارض.

اعضاي جبهه مردمي اصلاحات اين هفته ديداري را با محسن مهرعليزاده كانديداي احتمالي انتخابات آتي داشتند.

كانديداتوري كواكبيان تا بهمن‌ماه مشخص مي‌شود

ميزرا بابا مطهري‌نژاد عضو شواي مركزي حزب مردم سالاري درباره کانديداتوري کواکبيان به خبرنگار ما گفت: اگر در همايش شوراي هماهنگي اصلاحات اجماعي حاصل نشود، نهايتا كانديداتوري كواكبيان در بهمن ماه مشخص مي‌شود.

جامعه مدرسين تاكنون براي ورود مستقل به انتخابات تصميمي نگرفته است

در پي انتشار برخي اخبار درباره احتمال ورود مستقل جامعه مدرسين به انتخابات آتي، آيت‌الله ممدوحي عضو جامعه مدرسين طي گفتگويي به خبرنگار ما گفت: جامعه مدرسين تاکنون در اين باره تصميمي نگرفته است.

آيت‌الله محمد علي موحدي كرماني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، به جريان‌هاي مختلف اصولگرايي توصيه کرد تا در انتخابات آتي رياست جمهوري افراد را خوب بشناسند و سوابق گذشته و خدمات آنان را با دقت بررسي كنند.

عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: اگر اصولگرايان مي‌خواهند كسي را براي رياست‌جمهوري كانديدا كنند، بايد آن فرد صالح باشد.

وي افزود: اصولگرايان سعي كنند تا كانديداهاي انتخابات آتي را به حداقل برسانند چرا كه هر چه تعداد كانديداها كمتر باشد، اميد راي بيشتر است و هر چه تعداد كانديداها بيشتر باشد، راي‌ها شكسته مي‌شود.

بررسي عزل و نصب‌هاي دولت/تثبيت تفکر 9 دي براي حضور در انتخابات

مجتبی شاکری عضو جمعيت ايثارگران درباره جزئيات جلسه هفته گذشته جمعيت ايثارگران به خبرنگار ما گفت: در جلسه شوراي مرکزي جمعيت ايثارگران حماسه نهم دي، عزل و نصب‌های اخیر دولت و مسئله وريه برسي شد.

اين روزها بازار ديدارهاي انتخاباتي داغ است و در همين راستا جبهه حاميان ولايت ديداري را با اعضاي جبهه پيروان خط امام و رهبري برگزار کرد.
 
دلاور صيامي دبيرکل جبهه حاميان ولايت درباره جزديات ين ديدار گفت: در اين ديدار مباحثي درباره وحدت در جريان اصولگرايي مطرح شد و عمده تاکيد عسگراولادي نيز بر ضرورت وحدت در اين جريان بود.

جزئيات ديدار جبهه پيروان يا کميته سياسي جامعه روحانيت/عدم حضور آيت‌الله مهدوي کني


ديدار اعضاي جبهه پيروان با کميته سياسي جامعه روحانيت مبارز سه شنبه 12 دي‌ماه برگزار شد.

سيد کمال سجادي سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري طي گفتگويي با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران گفت: در اين جلسه عسگر‌اولادي، باهنر، حبيبي، بادامچيان، کريمي اصفهاني، کوچک‌سرايي و بنده حضور داشتم.

سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري ادامه داد: در اين ديدار آيت الله مهدوي کني حضور نداشت و ديدار با اعضاي کميته سياسي جامعه روحانيت مبارز برگزار شد؛ در اين جلسه درباره  راهکارهاي ايجاد وحدت، توسعه همکاري‌ها، همدلي و هماهنگي ميان اصولگرايان بحث‌هايي مطرح شد و اعضاي جبهه پيروان نظرات خود را مطرح کردند.

ابوالقاسم رئوفيان عضو شوراي مرکزي جبهه ايستادگي به خبرنگار ما گفت:حجت اسلام "موسوی شاهرودی" به سمت مسئول کمیته روحانیون منصوب و "بهنام ملکی" به عنوان عضو شورای عالی به این جبهه پیوستند و تا دوهفته آينده نشست مشترک جبهه پيروان و جبهه ايستادگي برگزار مي‌شود.

در پي انتشار برخي اخبار مبني بر لغو همايش شوراي هماهنگي اصلاحات غريباني عضو اين شورا به خبرنگار ما گفت: مانعي براي برگزاري کنگره شوراي هماهنگي اصلاحات ديده نمي‌شود.

 جبهه اصلاح‌طلبان چندي پيش با 18 تشکل اصلاح‌طلب اعلام موجوديت کرد و چندي پيش ديدارهايي را با "هاشمي "و "خاتمي" برگزار کردند.

مجيد محتشمي سخنگوي جبهه اصلاح طلبان در گفتگو با خبرنگا ما با اشاره به اينکه جلسه شوراي مرکزي جبهه اصلاح‌طلبان 19 دي‌ماه برگزار مي‌شود، گفت:‌ در اين جلسه بحث و بررسي پيرامون برگزاري "کنگره بزرگ اصلاح‌طلبان "براي اجراي مداليته انتخاباتي که منجر به اجماع شود، مطرح خواهد شد.

سخگنوي جبهه اصلاح‌طلبان ادامه داد: در صورت تصويب اين پيشنهاد از سوي اعضاي جبهه اصلاح‌طلبان، قبل از پايان سال اين کنگره برگزار مي‌شود.

محتشمي همچنين از برنامه‌ريزي جبهه اصلاح‌طلبان براي ديدار با "ناطق نوري" خبر داد و تصريح کرد: در صورت ايجاد هماهنگي‌هاي لازم ديدار با "ناطق‌نوري "انجام مي‌شود.

تصميمم براي كانديداتوري قطعي است/ احمدي‌نژاد مناسبات جديدي را به وجود آورد

محمد شریعتمداری وزير بازرگاني دولت اصلاحات که چندي است نامش به عنوان خيکي ديگر از کانديداهاي احتمالي انتخابات آتي مطرح شده است در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره كانديداتوري‌اش در انتخابات آتي رياست جمهوري اظهار داشت: هنگامي كه فردي قصد حضور در انتخابات را دارد، نبايد نسبت به اين موضوع بي تفاوت باشد، من نيز همچون كانديداهاي ديگري كه اين مسئله را بررسي مي‌كنند، در حال انجام كارهايي هستم.

وی ادامه داد: تصميمم براي كانديداتوري قطعي است اما ممكن است شرايطي در آينده پيش بيايد و برخي مسائل را تغيير دهد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار