كرمان/

8 هزار زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌ها

معاون قضایی دادگستری استان کرمان گفت: 8 هزار زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌ها به سر می‌برند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، احمد آبیار در جلسه هیئت مدیره ستاد دیه استان کرمان اظهار داشت: فرهنگ‌سازی به همراه کمک به آزادی مددجویان جرایم غیر عمد به عنوان رکن اصلی فعالیت‌های ستاد دیه به شمار می‌رود

آبیار عنوان کرد: اقدامات ستاد دیه، ارزشمند و مقدس است و باید راه رسیدن به اهداف یاری و حمایت شود و باید زمینه لازم برای جلوگیری از ورود مددجویان جرایم غیر عمد به زندان‌ها فراهم شود، زیرا تبعات ناشی از زندان بسیار زیاد است.

وی فعالیت و تلاش‌های ستاد دیه را مهم و منشا اثر ارزیابی کرد و افزود: جلوگیری از ورود مددجویان جرایم غیر عمد بسیار مهم‌تر از کمک به آزادی آنها است.

آبیار با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 8 هزار زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌ها به سر می‌برند، گفت: اکثر این افراد به دلیل دیه و مهریه در زندان هستند که با اقدامات فرهنگی می‌توان از ورود آنها به زندان‌ها جلوگیری کرد.

وی بیان کرد: اسلام به عنوان مکتبی پویا و پیشرفته است و هر چه در دنیا تفسیر و تحلیل در زمینه حقوق بشر انجام می شود در اسلام وجود دارد.

آبیار گفت: ستاد دیه تاکنون منشاء خیرات بسیاری بوده، اما جلوگیری از ورود مددجویان جرایم غیر عمد بسیار مهم‌تر از کمک به آزادی آنهاست./ج1

برچسب ها: کرمان ، زندان ، مددجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.