عبدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دولت دهم از شعار عدالت‌محوری فاصله گرفته است

دبير انجمن اسلامي مستقل دانشگاه تهران گفت: دولت کنونی در برخي مواقع برخلاف گفتمان اصلي خودش در حال حرکت بوده و به آفت‌هاي برخی دولت‌هاي قبلي در امر ويژه‌سالاری مبتلا شده است.

علي عبدي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مصوبه اخیر دولت در اعطای مجوز استخدام بی قید و شرط به حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار داشت: بررسي اين مسئله از دو بخش قانوني و ويژه سالاري در کشور قابل بحث است و این مسئله با شعار عدالت‌محوری دولت دهم در تعارض است.

وي افزود: شعارهاي زيبايي که از سوي دولت عدالت‌محور در مقابله با ويژه‌خواري‌ها در طول اين 7 سال مطرح شد در حال برگشت به برخی از گفتمان‌های قبلی است و اینکه در اواخر عمر دولت شاهد اين مسئله هستيم که يک عده‌اي خاص مي‌خواهند براي بخش‌هاي مختلف کشور به تصميم‌گيري بپردازند.

اين فعال دانشجويي با بيان اين مسئله که دولت در برخي مواقع برخلاف گفتمان اصلي خودش در حال حرکت است، تصريح کرد: دولت کنوني به آفت‌هاي دولت‌هاي قبلي به ويژه دولت سازندگي در اين گونه مسائل مبتلا شده و اينکه يک نفر با اختيارات وسيع بخواهد تعدادي از افراد مورد دلخواه را به هر شکل و طريقي در ارگان‌های مختلف جذب و استخدام کند.

دبير انجمن اسلامي مستقل دانشگاه تهران بيان داشت: مسئولیت پذیری افراد در چندین ارگان و اداره مختلف بدون در نظر گرفتن معیارهای مشخص قابل بحث و بررسي است و متاسفانه هر چه قدر به مسئله نگاه مي‌کنيم به دايره بسته‌اي از نخبگان که قرار است همه مسئوليت‌ها را به دوش بکشند خواهيم رسيد.

وي ادامه داد: بحث مقابله با شایسته‌سالاری از جمله مباحث مورد نقد از سوي دولت دهم بود و بروز این قبیل مسایل اصلا خوشايند نيست و اگر چنانچه گفتمان قبلي خود را قبول ندارد، بايد تغيير مواضع و نظرات خود را با توجه به قصد حضور در انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری را به  مردم اعلام کند.

عبدی گفت: همه به اين مسئله واقف هستند که دولت کنونی اعتقادي به بحث شایسته‌سالاری ندارد ولي متاسفانه شاهد برخی  بي‌توجهي‌ها در حوزه‌های مختلف هستیم.

دبير انجمن اسلامي مستقل دانشگاه تهران در پايان خاطر نشان کرد: دولت با نشان دادن مواضع جدید خود، بايد تغییر مواضع خود را که یا از روی سهل‌انگاري است و یا اگر چنانچه از گفتمان اصلی خود برگشته را برای مردم شفاف سازد.

لازم به ذکر است مصوبه مذکور روز ۲۹ آذر در جلسه هیات دولت ایران تصویب شده و بر اساس آن اختیارات رئیس جمهور و هیأت وزیران برای استخدام در نهاد ریاست جمهوری به حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس این نهاد واگذار شده است.

گفتنی است در بخشی از این مصوبه آمده که بقایی می‌تواند با تشخیص خود و بدون نیاز به آزمون و بدون نیاز به هرگونه شرایط یا موافقت یا تأیید یا تصویب یا ابلاغ از سوی هر مرجع یا مقامی، افرادی را که هیچ همکاری قبلی با این نهاد ندارند برای «تصدی پست‌های حاکمیتی، حساس، کلیدی یا مدیریتی» استخدام کند.

لازم به ذکر است انتشار خبر این مصوبه در روزهای گذشته، واکنش و انتقادهای گسترده‌ای را برانگیخته و به خصوص گروهی از نمایندگان مجلس علیه آن موضع گرفته‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: عبدی ، دانشگاه ، انجمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار