انتقاد شديد عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس از عدم تخصيص بودجه حمل و نقل عمومي:

رفتار دولت در توزيع منابع تبعيض آميز است

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس در كلان‌ شهرهاي صنعتي بودجه‌اي را به منظور توسعه حمل و نقل عمومي به اين كلان شهرها تخصيص داده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، اسماعيل جليلي افزود: متأسفانه دولت در رويكرد تبعيض آميز در حوزه توزيع منابع رفتارهايي دارد كه زيان اصلي آن متوجه مردم مي‌شود و هر چند دولت عنوان مي‌كند منابع را توزيع كرده اما مسئولان شهري اعلام مي کنند تا كنون هيچ مبلغي از منابعي را كه به اين امر تخصيص داده شده، دريافت نكرده‌اند.
وي با اشاره به اين كه مقرر شده بود 10 درصد از محل فروش حامل هاي انرژي مانند بنزين در قالب عوارض به شهرداري‌ها پرداخت شود كه البته تا كنون به اين امر هم عمل نشده، اظهارکرد: در محاسبات پرداخت عوارض به جاي در نظر گرفتن قيمت واقعي فروش بنزين، نرخ 100 تومان را محاسبه مي‌كنند در صورتي كه در حال حاضر بنزين به قيمت 400 تومان و 700 تومان عرضه مي‌شود.
جليلي با بيان اين كه اعتبارات مذكور به عنوان حق قانوني شهرداري‌ها بايد به صورت واقعي محاسبه و پرداخت شود، تصريح كرد: دولت بايد عوارض پرداختي را پيش از تشديد بيشتر آلودگي هوا در قالب 10 درصد و بر اساس قيمت واقعي فروش بنزين به شهرداري‌ها پرداخت كند.
وي با تأكيد بر اين كه اقدامات مديريت شهري تهران كمك شاياني به تسهيل حمل و نقل و كاهش آلودگي هوا نموده، تصريح كرد: در چند سال گذشته روند حمل و نقل در تهران به يک معضل تبديل شده بود که با تدابير به عمل آمده و  زمان¬بندي¬هاي انجام شده به رغم ورود حجم بالاي خودروهايي كه هر روز وارد معابر تهران مي‌شوند، اين معضل تا حد نسبتاً مطلوبي کنترل شده است.
عضو هيأت رييسه فراكسيون مديريت شهري مجلس در پايان با اعلام اين كه كمك دولت به مديريت شهري براي خود دولت نيز مفيد خواهد بود، خاطرنشان كرد: دولت بايد تلاش كند تا با تقويت مديريت شهري فرآيندهاي زندگي شهري را تسهيل كند تا شهروندان زندگي آرام و با نشاطي داشته باشند.
برچسب ها: تبعیض ، منابع ، بودجه ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار