محمدعلي باشه آهنگر :

تكنولوژي ديجيتال يك نياز قطعي براي سينماي ايران

سینمای دیجیتال در هزینه، حمل و نقل، کیفیت ارائه فیلم، ورود نسل نو به عرصه، در ایمنی خود فیلم و پیش گیری از سرقت آثار هنری به ما کمک می ‌ کند.

به گزارش باشگاه خبرنگارن به نقل از روابط عمومي سي و يكمين جشنواره فيلم فجر؛  "محمد‌علی باشه‌آهنگر"» کارگردان سینما در آستانه برگزاری بزرگ‌ترین رویداد سینمایی کشور ضمن استقبال از اكران ديجيتال در جشنواره فجر با بيان اينكه دیجیتال فضای خوبی است و ما خواه ناخواه باید به این سمت حرکت کنیم عنوان كرد:  بسیاری از کشورهای دنیا فضای نمایش دیجیتال را به شدت دنبال می ‌ کنند و ما هم نباید از اين تكنولوژي وحشت داشته باشیم.
وي ادامه داد: ما باید در زمينه توسعه صنعت ديجيتال قوي عمل كنيم چرا كه در حال حاضر زیرساخت ‌ های دیجیتال در کشور ما به خوبی جا نیافتاده است و لازم است در عرصه تصویربرداری دیجیتال و در بخش پشتیبانی تدوین و جلوه ‌ های ویژه و لابراتوار دیجیتال هم پیشرفت کنیم.
اين كارگردان سينما معتقد است سینمای دیجیتال در هزینه، حمل و نقل، کیفیت ارائه فیلم، ورود نسل نو به عرصه، در ایمنی خود فیلم و پیش گیری از سرقت آثار هنری به ما کمک می ‌ کند.
وی بازار فیلم جشنواره فجر   را به دلیل عدم توجه مدیران و پخش کنندگان به آن ضعيف خواند و خاطر نشان ساخت: عدم تربیت کادر متخصص در حوزه بازاریابی بين المللي يكي از آسيب هاي سينماي ايران است. فیلم ‌ های بسیار خوبی داریم که احتیاج به بازاریابی برای حضور در جشنواره ‌ ها و بازارهای خارجی دارند. در حالی که می‌توانیم بازار بسیار خوبی برای فیلم هایمان در کشورهای دیگر داشته باشیم.
این کارگردان مطرح کشورمان ادامه داد : متاسفانه بازاریاب های ما تنها برای جشنواره ‌ ها کار می ‌ کنند و در حوزه اکران فیلم ‌ ها توانمند نیستند و راه و رسم آن را نمی دانند.
باشه آهنگر بر اين باور است كه باید در کشور برای هنر بازاريابي فضای آکادمیک تعریف شود و بازاریاب ‌ های ما به صورت تخصصی فیلم ‌ ها را به کشورهای دیگر عرضه کنند و این کار نیاز به زیرساخت ‌ های حرفه ‌ ای در بخش فنی دارد . البته، بازاریاب ‌ های خصوصی ما در طول یک دهه اخیر علی رغم اینکه از نظر سرمایه فقیرتر از بخش دولتی بوده ‌ اند، خیلی بهتر از بخش دولتی عمل کرده ‌ اند .
برچسب ها: سینما ، جشنواره ، فیلم فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار