با هدف کنترل آنلاین توزیع فرآورده های نفتی؛

راه اندازی مرکز دیسپچینگ سوخت در کشور

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با هدف کنترل آنلاین توزیع سوخت کشور در زنجیره عرضه فرآورده راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مصطفی کشکولی با بیان این مطلب گفت: این مرکز مشابه مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران و توانیر خواهد بود و تمامی اطلاعات حمل، انتقال و تخلیه فرآورده در مبادی وارداتی، انبارهای نفت، خطوط انتقال فرآورده، مجاری عرضه و حتی نفتکش ها را در تمامی نقاط و مرزهای آبی و خاکی کشور ثبت و به صورت آنلاین در یک مرکز جمع آوری و مدیریت خواهد کرد.

وی با اشاره به این که از طریق راه اندازی این مرکز فرماندهی تمام اطلاعات عرضه سوخت در کشور به صورت متمرکز در یک نقطه جمع آوری و هدایت خواهد شد، افزود: راه اندازی این مرکز که جمع آوری اطلاعات را به طور کامل مکانیزه خواهد کرد، نقش مهمی در نظارت دقیق و لحظه به لحظه توزیع سوخت در کشور ایفا خواهد کرد.

کشکولی تاکید کرد: جمع آوری اطلاعات توزیع و مصرف سوخت تاکنون برپایه روش های قدیمی و به صورت نیمه مکانیزه مدیریت شده است و هم اکنون نیاز داریم که این اطلاعات از تمامی مبادی ورودی و خروجی به صورت آنلاین و دقیق جمع آوری و نظارت شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: خوشبختانه بخشی از زیرساخت های مورد نیاز این طرح در سالیان گذشته در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران انجام شده است و هم اکنون در حال بررسی بقیه نیازهای این طرح هستیم.

کشکولی خاطر نشان کرد: مطالعه و برنامه ریزی برای اجرای این طرح بزرگ ملی آغاز و در نشست هایی که از هفته گذشته شروع شده است، زیرساخت و نیازهای جدید و نیز سرمایه گذاری مورد نیاز طرح به طور کامل بررسی خواهد شد./ر
برچسب ها: دیسپچینگ ، مرکز ، خطوط ، انتقال ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار