در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بررسي شد

چرايي و چگونگي بازگشت اصلاح‌طلبان به فضاي سياسي کشور را چه "مرجعي" تعيين مي کند؟

آنچه امروز از گوشه و کنار سياست شنيده مي‌شود لزوم "اعلام برائت"، "توبه"، "پرداخت هزينه" و... از آن به اصطلاح لکه سياهي است در کارنامه جريان موسوم به دوم خرداد يا همان اصلاحات ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ پس از دوم خرداد 1376 جرياني در فضاي سياسي کشور شکل گرفت که ادعاي اصلاح طلبي داشت؛‌ اين جريان که پس از پايان "دولت کارگزاران سازندگي" مورد اقبال مردمي قرار مي‌گيرد، 8 سال اداره کشور را در قوه مجريه جمهوري اسلامي به عهده گرفته که در طول اين 8 سال اتفاقاتي در جمهوري اسلامي از سوي اين جريان رقم مي‌خورد که امروز بسياري از مردم ايران، سياسيون، رسانه‌ها و ... حضور دوباره آنها را در فضاي سياسي کشور برنمي‌تابند.

از جمله اين موارد مي‌توان به تحصن نمايندگان مجلس ششم و همراهي دولت اصلاحات با آنها، فتنه تيرماه 1378، فتنه 1388 و ...اشاره کرد.

آنچه امروز از گوشه و کنار سياست شنيده مي‌شود لزوم "اعلام برائت"، "توبه"، "پرداخت هزينه" و... از آن به اصطلاح لکه سياهي است که در کارنامه جريان موسوم به دوم خرداد يا همان اصلاحات ثبت شده است.

در اين ميان عده‌اي از سياسيون با سابقه و بي سابقه، جناحي و فراجني همچنين رسانه‌ها از طيف‌هاي سياسي متفاوت نحوه ورود اين "جريان شکست خورده در کسب اعتماد مردم" به عرصه سياست را از ظن خود تبيين و تفسير مي‌کنند.

اما براستي چه "مرجعي" تعيين کننده چرايي و چگونگي از سرگيري فعاليت اين جريان در فضاي سياسي کشور به ويژه در عرصه مهم "انتخابات" است؟

احمد نيک‌فر عضو جامعه اسلامي مهندسين در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران در اينباره اظهار داشت: مقام معظم رهبري، قانون و قوه قضائيه درباره امکان حضور يا عدم حضور اين جريان و افراد منتسب به آن در فضاي سياسي کشور تعيين کننده هستند.

وي گفت: براساس قانون اگر کسي "معارض نظام" نباشد و از اعمال گذشته خود اعلام توبه و برائت کند مي‌تواند حيات سياسي خود را از سرگيرد.

عضو جامعه اسلامي مهندسين با تاکيد براينکه پذيرش توبه به معناي "در صدرنشيني توابين" نيست،‌ عنوان کرد: کارنامه جريان دوم خرداد پر است از تحرکات و اقدامات عليه منافع کشور، ملت و دين که اين جريان در صورت توبه هم با چنين کارنامه‌اي نمي‌تواند در راس امور کشور قرار گيرد.

نيک‌فر در ادامه يادآور شد: سران جريان دوم خرداد يا همان اصلاح‌طلب علي‌رغم عيان شدن ماهيت فتنه 88 و مسببان و حاميان آن، همچنين علي‌رغم علم به عطوفت نظام اسلامي در پذيرش توبه و باز بودن راه بازگشت تا کنون "هيچ" اعلام برائت و موضع گيري در مذمت اين اتفاقات و تحرکات ضد امنيت ملي و ديني انجام نداده اند.

وي با بيان اينکه در حوادث شوم سال 88 حرمت امام خميني(ره)، ولايت فقيه، خون شهدا و دل مردم انقلابي ايران شکسته شد،‌ تصريح کرد: اصلاح‌طلبان-حتي بسياري از اصلاح‌طلبان به اصطلاح معتدل- کمترين موضع‌گيري عليه اين هتک حرمت‌ها نداشته اند.

عضو جامعه اسلامي مهندسين درباره ادعاي برخي از اصلاح‌طلبان مبني بر اينکه در حوادث سال 88 محکوميت کيفري و مجرميت نداشته‌اند، اظهار داشت: تاييد، حمايت و همراهي معنوي کمترين اتهامي است که اصلاح‌طلبان در جريان فتنه 88 در پرونده خود ثبت کردند و ادعاي نداشتن محکوميت کيفري از سوي مردم پذيرفتني نيست؛ مردم ديگر حاضر نيست شاهد مجلس ششم، فتنه 78 و فتنه88 و... باشند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار