در نشست خبری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر اعلام شد:

احسان خواجه اميري، مازيار فلاحي، محسن يگانه در جشنواره موسيقي مي خوانند

بخش استعدادهای درخشان و همچنین موسیقی فیلم به عنوان عناصری جدید در بیست و هشتمین موسیقی فجر حضور دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست خبری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر علی ترابی دبیر اجرایی این جشنواره در این مراسم گفت: امسال ما در ماه اردیبهشت فراخوان جشنواره را منتشر کردیم که نسبت به سال گذشته 3 ماه زودتر منتشر شد و با استقبال خوبی در بخش رقابتی روبرو شدیم.
وی ادامه داد: جشنواره امسال در سالن های تالار وحدت ، تالار رودکی، خانه هنرمندان برج میلاد، پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همچنین فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.
ترابی تصریح کرد: امسال گروههایی داریم که از 11 استان کشور به جشنواراه راه یافتند و در مجموع در 10 سانس مختلف طی 6 روز برنامه ها را اجرا می‌کنیم. 
وی همچنین اظهار داشت: 28 جشنواره بین المللی موسیقی فجر از 25 بهمن تا 1 اسفند برگزار می شود.
وی ادامه داد: سید محمد میرزمانی این اواخر از تشدید بیماری دیابت خود در عذاب بود اما ما فراموش نمی‌کنیم که وی پیش از استعفای خود در پیش برد برنامه های جشنواره به ما کمک بسیاری کرد و طبق گفته خودش با مشخص شدن یک فرد جانشین اداره امور دفتر موسیقی برعهده وی است.
ترابی اظهار داشت: امسال در بخش جنبی قسمت موسیقی پاپ خواننده هایی همچون مازیار فلاحی، احسان خواجه امیری، بابک جهانبخش ، محسن یگانه، فرزاد فرزین و سیروان خسروی حضور دارند و همچنین در حال مذاکره با چند گروه دیگر نیز هستیم که نتیجه آن تا پایان هفته مشخص می شود.

وی تصریح کرد: به طور یقین امسال نسبت به سال گذشته جدول جشنواره را زودتر نهای می کنیم.
دبیر اجرایی جشنواره اظهار داشت: دلیل حضور نداشتن برخی از ستاره های موسیقی پاپ در جشنوارها امسال مشکلات حقوقی است که برخی از آنها را ناچار به حضور نیافتن کرده که از جمله این خوانندگان می‌توان به رضا صادقی، مشکل حقوقی وی با شرکت ایران گام اشاره کرد.
وی ادامه داد: بودجه بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان است.
وی تصریح کرد: در این جشنواره 60 برنامه به طور همزمان اجرا می شود و این جشنواره فرصتی است برای افرادی که در شرایط عادی امکان کنسرت گذاشتن را ندارند. 
حسن ریاحی دبیر جشنواره در این نشست گفت: امسال بخش استعدادهای جوان و همچنین بخش فیلم های مستمر درباره موسیقی را به جشنواره اضافه کردیم.
وی ادامه داد: در بخش هیات داوران امسال سعی شده از افراد صاحب نظر و اساتید در حوزه آهنگسازی استفاده شود.
ریاحی اظهار داشت: در بخش تجلیل از اساتید موسیقی، از افرادی همچون استاد نریمان، شریف لطفی و احمد علی راغب تجلیل می شود.
وی تصریح کرد: دلیل حضور نداشتن بسیاری پیشکسوتان عرصه موسیقی در جشنواره امسال مشکلات و بیماری هایی است که این افراد از آنها برخوردار هستند.
رامین صدیقی، مدیر بخش بین الملل جشنواره امسال در این مراسم گفت: در این جشنواره سعی کردیم از هنرمندان به نام عرصه موسیقی بین الملل دعوت کنیم و به همین علت از اردیبهشت مذاکرات خود را با این گروهها شروع کردیم.
وی اظهار داشت: در بخش بین الملل جشنواره امسال گروه کوراتت ، تارکوفسکی مشتکل از هنرمندان آلمان و فرانسه با دو شب اجرا در تهران، رنوگارسیو فونر، تک نواز چیره دست کنتورباس از شمال اسپانیا، رالف فان از هلند و گروه آیرین از هند اجرا دارند.
وی ادامه داد: در طول 6 روز برگزاری جشنواره 3 روز را به نمایش فیلم های مستند ایرانی و 3 روز به نمایش فیلم های مستند خارجی در مورد موسیقی اختصاص می دهیم.
وی اظهار داشت: در باره فیلم های ایرانی هنوز به جمع بندی نرسیدیم اما فیلم های بخش خارجی از کشورهای ایتالیا، هلند ، سوئیس، آلمان، انگلستان انتخاب شده است./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.