قائم مقام سازمان حفاظت از محیط زیست؛

هواي 40 درصد روزهای سال نامطلوب بود

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست امروز در حاشیه نشست خبری هفته هوای پاک گفت امسال 40 درصد روزهای نامطلوب داشتیم که نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی محمد شاعری افزود: اگر صنعت ساختمان به صنعت خودروسازی صنعت تولید سوخت مطابق با استانداردهای محیط زیست و منطبق بر اصول پیش می‌رفتند پدیده ای به عنوان آلودگی هوا محیط زیست را شاهد نبودیم.
قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد ما سال گذشته 60 درصد روزهای نامطلوب داشتیم و امسال تا به این روز 40 درصد روزهای نامطلوب داشتیم امیدواریم بتوانیم سال آینده شاهد این 40 درصد روند نامطلوب هم نباشیم که منوط بر رعایت آلاینده های زیست محیطی است.
وی در ادامه اظهار داشت:برای اجرای طرح مقابله با آلودگی هوای تهران دو راه حل بلند مدت و راه حل مقطعی وجود دارد که راه حل بلندمدت اجرای طرح جامع مقابله با آلودگی هوا در 21 محور تدوین شده است که تمامی دستگاههای اجرایی موظف به انجام هستند.
شاعری ادامه داد شهرداری ها باید سالانه 5 درصد حمل و نقل عمومی را توسعه بدهند که هنوز شرایط و اجرای این طرح با روند مطلوبی پیش نمی رود.
وی با بیان اینکه 3 هزار صنایع آلاینده در تهران داریم افزود: با روند آلودگی هوا بیش از 100 مرکز تا اطلاع تعطیل شده است.
وی گفت: اگر این صنایع آلاینده تخلف کنند و به کار خود ادامه دهند توسط عوامل مربوط جریمه می شوند و مقامات قضایی نیز این مراکز را پلمپ می کنند.
همچنین قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست افزود: از یکشنبه هفته آینده یک هفته را به عنوان هفته هوای پاک نام گذاری کردیم که شعار امسال صنعت پاک هوای پاک است.
ساعدی در پایان افزود: 30 درصد ذرات معلق در کلانشهرها منشا عمران شهری دارد و 70 درصد منشا صنعتی دارد و میزان منوکسید کربن امسال نسبت به سال گذشته 85 درصد کاهش دی اکسید گوگرد و 58 درصد و اکسید نیتروژن 2/4 درصد در شهر تهران کاهش یافته است و همچنین میزان بنزن موجود در بنزین 5 درصد است که باید به 1 درصد برسد و راه کار نیز با تولید خودروهایی با سوخت یوور 4 و 5 است./ف
برچسب ها: حفاظت ، شاعری ، ساختمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار