مخبر دزفولی خبر داد:

پروژه ارسال موجود زنده به فضا در دستور کار است

در سومین اجلاس سراسری کانون های هماهنگی دانش و صنعت مخبر دزفولی به ارائه سخنرانی پرداخت و از ارسال موجود زنده به فضا خبر داد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد رضا مخبر دزفولی در سومین اجلاس سراسری کانون های دانش و صنعت گفت: در حال حاضر سند هوا و فضا از سوی شورایعالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است و تصویب اسناد برخی از ستاد های راهبری در حال بررسی است.

مخبر دزفولی تصریح کرد: ما در پی ارسال موجود زنده به و به تبع آن انسان به فضا هستیم و در این راستا پروژه ارسال در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از تصویب مراحل نهایی سند گیاهان دارویی و سلول های بنیادی خبر داد.

مخبر یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی ها قرار است تا پایان سال جاری فن بازار های گوناگون در حوزه های مختلف در سطح ملی منطقه ای و فرا ملی برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: این متن بازار ها می تواند زنجیره ایده تا محصول را تکمیل کند و در حال حاضر بسیاری از فناوری ها در کشور هستند که قابلیت ارائه با سایر کشورها را دارند و از طریق این فن بازارها این هدف محقق می شود.

وی خاطر نشان کرد: کانون های هماهنگی دانش و صنعت در کنار فن بازار ها، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد می توانند گام های موثری در زمینه تحقق اهداف نقشه جامع علمی  کشور باشد.

وی همچنین از تصویب اصل ایجاد این کانون ها در دولت خبر داد و گفت:اجزاء و جزئیات آن هم اکنون در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی است که امیدواریم در جلسه آینده این شورا آیین نامه و ضوابط مربوط به کانون های دانش علم و صنعت تصویب و به ابلاغ برسد.

وی اظهار امیدواری کرد: که دولت نیز حمایت ها و پشتیبانی های مناسبی را از کانون ها ارائه دهد./ع2

برچسب ها: دانش ، صنعت ، فضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.