خانم رییس‌جمهور هم سراغ موشک بالستیک رفت +عکس

رسانه های کره جنوبی اعلام کرده اند که قرار است پس از برگزاری مراسم تحلیف پارک گیون هیه اولین زن رییس جمهور در کره در ماه آینده، موشک های جدید ساخته و آزمایش شوند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، یکی از عجایب فعالیتهای ارتش کره جنوبی این است که آنها بدون اجازه آمریکا حق افزایش برد و وزن کلاهک موشکهای بالستیک خود را ندارند و حالا آمریکا در راستای تنش زایی در شبه جزیره کره، سال گذشته با سئول به توافق رسید که برد موشک های بالستیک این کشور از 400 کیلومتر فعلی به 800 کیلومتر افزایش یابد.

اکنون نیز رسانه های کره جنوبی اعلام کرده اند که قرار است پس از برگزاری مراسم تحلیف پارک گیون هیه اولین زن رییس جمهور در کره در ماه آینده، موشک های جدید ساخته و آزمایش شوند.



این در حالیست که اوضاع فعلی شبه جزیره کره با پیام سال نو میلادی رهبر کره شمالی و انتظارها برای روی کار آمدن پارک گیون در کره جنوبی، چشم انداز تازه ای را پیش روی افکار عمومی قرار داده است چراکه کیم جونگ اون در نخستین روز سال 2013 میلادی در نطق خود پیام حاکی از شرایط تازه در شبه جزیره کره را منعکس کرد.



وی در این سخنان که به نوعی می توان آن را خوش آمد گویی تلویحی به رییس جمهور منتخب کره جنوبی قلمداد کرد به نوعی چراغ سبز همکاری و حرکت به سمت یک اتحاد بین دو کره را روشن کرد، هرچند اقدام اخیر کره جنوبی که با تایید آمریکا صورت گرفته شاید این چراغ سبز را به سمت قرمز سوق دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار