نگرانی تل اويو از انتخاب هاگل

انتخاب چاک هاگل به عنوان نامزد وزارت دفاع آمریکا با نگرانی محافل سیاسی تل اویو روبرو شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه المیادین گزارش داد:هرچند محافل سیاسی در اسرائیل به انتخابات پارلمانی مشغول هستند ولی بی توجه به اقدام باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در انتخاب چاک هاگل برای سمت وزارت دفاع نیستند. انتخاب اوباما با واکنش های متفاوتی در رسانه های اسرائیل روبرو شده است.

به گزارش این شبکه ، روزنامه اسرائیلی هیوم تیتر «هاگل دشمن نتانیاهو» را انتخاب کرد. این روزنامه به نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نزدیک است.

شماری از رسانه های اسرائیلی از انتخاب هاگل ابراز نگرانی کرده اند. راوی رولین رئیس کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) به این نگرانی اشاره و تاکید کرد این نگرانی ناشی از مواضع سابق هیگل درباره اسرائیل است.

اما برخی از رسانه های اسرائیلی به ویژه شبکه دهم تلویزیون انتخاب هاگل را کم اهمیت دانستند و گفتند تصمیم نهایی در اختیار مجلس سنای آمریکاست. اوراد نیر تحلیلگر امور خارجی شبکه دوم تلویزیون اسرائیل تاکید کرد اوباما هیگل را به دلایل مختلفی که هیچ ارتباطی با اسرائیل ندارد انتخاب کرده است.

از سوی دیگر روزنامه معاریو اعلام کرد که کاخ سفید پیام های اطمینان بخشی به اسرائیل داده است مبنی بر اینکه هاگل دشمن اسرائیل نیست. این روزنامه تصریح کرد کاخ سفید نگران است نتانیاهو با استفاده از طرفداران خود در واشنگتن مانع از رای اعتماد مجلس سنا به هیگل شود.

اما روزنامه یدیعوت آحارونوت تیتر « انتخاب تهدید کننده و پیام اطمینان بخش» را انتخاب کرد. این روزنامه تاکید کرد اعتراض حامیان اسرائیل و تلاش برخی از محافل سیاسی برای تاثیرگذاری بر اوباما برای انتخاب نکردن هاگل تاثیری نداشته است.

اوراد نیر گفت: اوباما هاگل را به دلیل آرای وی در خصوص اسرائیل انتخاب نکرده است. رئیس جمهور اوباما سیاست خود را درباره اسرائیل بر اساس دیدگاه هاگل طراحی نمی کند.
برچسب ها: تل اویو ، هیگل ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار