رحيمي در گفتگوي تلفني با نخست‌وزير سوريه:

مواضع بشار اسد گامي در جهت استقرار ثبات و امنيت در سوريه است

معاون اول رئيس جمهور با اشاره به سخنان اخير "بشار اسد" رئيس جمهور سوريه مبني بر انجام اصلاحات در اين کشور گفت: جمهوري اسلامي ايران از اين موضوع حمايت مي‌کند و آن را گامي در جهت استقرار ثبات و امنيت در سوريه مي‌داند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري؛ "محمدرضا رحيمي" عصر روز گذشته(سه‌شنبه) در گفتگوي تلفني با «وائل الحلقي» نخست‌وزير سوريه اظهار داشت: تروريست‌ها و بيگانگان بايد بدانند که ملت سوريه، خواهان صلح و اصلاحات است و دخالت خارجي در امور اين کشور را به هيچ عنوان نمي‌پذيرد.

رحيمي همچنين با تاکيد بر لزوم ملاقات و رايزني‌هاي مستمر مسئولين دو کشور، به سفر نخست وزير سوريه به تهران در آينده نزديک اشاره و اظهار اميدواري کرد اين سفر ضمن تقويت و استحکام هرچه بيشتر روابط ميان دو کشور، سطح مبادلات تجاري و همکاري‌هاي اقتصادي تهران- دمشق را بيش از گذشته ارتقاء دهد.

"وائل الحلقي" نخست‌وزير سوريه نيز در اين مکالمه تلفني ضمن قدرداني از مواضع جمهوري اسلامي ايران در حمايت از ملت سوريه، گفت: مردم سوريه محکم و استوار در مقابل دشمنان و تجاوزگران ايستاده‌اند و به بيگانگان اجازه دخالت در امور اين کشور را نخواهند داد.

وي با اشاره به سفر قريب‌الوقوع خود به ايران افزود: در اين سفر مسئولين دو کشور از نزديک با يکديگر مذاکره و روند اجراي توافقات في‌مابين را پيگيري خواهند کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: رحیمی ، دولت ، سوریه ، دمشق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار