عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

اعتبارات سلامت در بودجه 92 کشور باید واقعی شود

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در بودجه 92 باید میزان اعتبار حوزه سلامت به جای واحد پولی بر اساس درصد تعیین شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­دا ؛دکتر احمد آریایی نژاد اظهار داشت: تحقق این موضوع موجب می‌شود که مسئولان دولتی توان اختصاص اعتبارات این حوزه را در ردیف‌‌های دیگر نداشته باشند.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون بودجه حوزه سلامت نسبت به بودجه عمومی کشور حدود 6 درصد است، تصریح کرد: به‌طور حتم با این میزان اعتبار نمی‌توان تمام اهداف حوزه بهداشت و درمان را محقق کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قانون اساسی و برنامه پنجم توسعه بر حمایت از حوزه سلامت تأکید کرده است، گفت: اختصاص ندادن اعتبارات به این حوزه جای تعجب و سؤال دارد.

وی ادامه داد: بالا بودن سهم مردم از جیب، سهم سلامت از تولید ناخالص ملی و بالا بودن هزینه بهداشت و درمان از مهم‌ترین شاخص‌های این حوزه است که بی‌توجهی مسئولان به این موضوعات موجب افت جایگاه نظام سلامت می‌شود.

دکتر آریایی‌نژاد با بیان اینکه در بودجه 92 باید میزان اعتبارات حوزه سلامت به جای واحد پولی بر اساس درصد تعیین شود، افزود: تحقق این موضوع موجب می‌شود که دیگر مسئولان دولتی توان اختصاص این اعتبارات در ردیف‌‌های دیگر را نداشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه افزایش اعتبارات حوزه سلامت در لایحه بودجه سال 92 باید در عمل دیده شود، از تشکیل کمیته ویژه‌ای برای بررسی و تعیین منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مطالبات این وزارتخانه اختصاص داده نشده، مجلس به‌دنبال منابع جدیدی برای اختصاص اعتبار به این حوزه است.

وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه رایزنی‌هایی با مسئولان دولتی برای افزایش بودجه حوزه سلامت انجام شده است، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از تحقق این موضوع به حضور رئیس‌جمهور در مجلس بستگی دارد.

دکتر آریایی‌نژاد در خصوص انتظار مجلس از سرپرست جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی گفت: انتظار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از سرپرست جدید وزارت بهداشت اجرای قانون است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، با یاد‌آوری تأکیدات رهبرمعظم انقلاب درباره با ضرورت‌بخشی به مقوله سلامت به عنوان اولویت اصلی کشور، یادآور شد: اختصاص اعتبار حوزه سلامت می‌تواند مشکلات این حوزه را تا حدود زیادی کاهش دهد./ع2

برچسب ها: سلامت ، بهداشت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار