رحيمي در ديدار رهبر حرکت اسلامي کردستان عراق:

اتحاد نياز ضروري امت اسلام در شرايط حساس کنوني است

معاون اول رييس جمهور با اشاره به رابطه عميق و مستحکم جمهوري اسلامي ايران و عراق گفت: دو ملت از روابطي برادرانه برخوردارند و در اين ميان حرکت اسلامي کردستان عراق نيز يکي از جنبش هاي اصيل و نزديک به دو ملت است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمدرضا رحيمي عصر امروز (چهارشنبه) در ديدار «شيخ علي عبدالعزيز»، رهبر حرکت اسلامي کردستان عراق، بر لزوم گسترش فعاليت جنبش هاي مبتني بر اسلام در منطقه تاکيد کرد و افزود: اتحاد و يکپارچگي يکي از نيازهاي ضروري و پر اهميت امت اسلام در شرايط حساس کنوني است.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به توطئه هاي غرب عليه جوامع اسلامي، خواستار تقويت روحيه برادري، همبستگي و ظلم ستيزي در ميان همه کشورها و حرکت هاي اسلامي شد و گفت: ملت هاي مسلمان بايد با خودباوري و مقاومت، در برابر نظام استکبار و قدرت هاي بزرگ ايستادگي کنند و ترديدي نيست که در اين شرايط پيروزي از آن ما خواهد بود.

«شيخ علي عبدالعزيز»، رهبر حرکت اسلامي کردستان عراق نيز در اين ديدار با اشاره به تلاش قدرت هاي زورگو براي به انزوا کشاندن اسلام، گفت: ملت عراق و حرکت اسلامي کردستان در اوضاع حساس کنوني منطقه، با ايستادگي و اتحاد، به دنبال استقرار ثبات در اين کشور بوده و در اين مسير قدردان مواضع و حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران هستند.

وي بر لزوم يکپارچگي مسلمان شيعه و سني تاکيد کرد و افزود: دشمنان تلاش مي کنند با ايجاد تفرقه ميان مسلمانان، به اختلافات قومي و مذهبي دامن بزنند و از اين شرايط براي دستيابي به اهداف خود استفاده کنند اما ملت هاي مسلمان با هوشياري کامل، دشمنان را در رسيدن به اين اهداف ناکام خواهند گذاشت.
انتهای پیام/
برچسب ها: رحیمی ، دولت ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار